دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1403 - 13:34

عملکرد واحد‌های دانشگاهی در اطلاعات سند تحول و تعالی نمایان می‌شود

عملکرد واحد‌های دانشگاهی در اطلاعات سند تحول و تعالی نمایان می‌شود
مدیرکل مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند اصلی دانشگاه آزاد اسلامی سند تحول و تعالی بوده که عملکرد واحد‌های دانشگاهی بر اساس میزان دستیابی و انجام شاخص‌های این سند است.
کد خبر : 930186

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی رجبیون، مدیرکل مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی در دومین جلسه تخصصی و راهبردی «سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی» در راستای «بررسی پیشرفت سند تحول و تعالی و همچنین بحث و بررسی تخصصی هشت کلان پروژه اقتصادی در دست اقدام و آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد:  سند اصلی دانشگاه آزاد اسلامی سند تحول بوده که عملکرد واحد‌های دانشگاهی بر اساس میزان دستیابی و انجام شاخص‌های این سند تحول است، باید برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف دانشگاه اعم از آموزشی، پژوهشی، مالی و ... منطبق با شاخص‌های سند تحول باشد.

وی افزود: ملاک ارزیابی مدیران میزان تحقق شاخص‌های سند تحول است؛ بنابراین با برنامه‌ریزی صورت گرفته معاونت نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی برای انتصاب پست‌های مدیرکل، معاون و بالاتر از آن به بررسی عملکرد مدیران بر اساس سند تحول می‌پردازد.

مدیرکل مرکز نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی تحقق شاخص‌های سند تحول را با اهمیت دانست و عنوان کرد: دقت نکردن به آمار نوعی تله است و باید آمار به‌صورت تحقیقی مورد تحلیل قرار بگیرد؛ بنابراین مرکز بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی با همه توان آماده است تا اطلاعات ارسالی واحد‌ها مبنی بر انجام شاخص‌های سند تحول را به صوت میدانی بررسی کند.

تحول‌گرایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان مشهود است

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: این دانشگاه توانست یک سال زودتر از دولت، سند توسعه خود را با عنوان سند تحول و تعالی ارائه دهد که در حقیقت گامی پنج ساله منطبق با برنامه هفتم در راستای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی است.

عملکرد واحد‌های دانشگاهی در اطلاعات سند تحول و تعالی نمایان می‌شود

محسن امینی با مطلوب خواندن اقدامات استان گلستان بیان کرد: این استان کارکرد خوبی در اجرای طرح برون‌سپاری و کسب درآمد غیر شهریه‌ای دارد که نمونه آن اشتراک‌گذاری امکانات با آموزش و پرورش و سرمایه‌گذاری برای جذب دانش آموزان به‌عنوان دانشجویان سال اولی است. این کار موجبات هدف‌گذاری مطلوب در حوزه مسئولیت اجتماعی و پایداری اقتصادی دانشگاه آزد اسلامی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای مطلوب اقدامات پیش‌بینی شده در سند تحول توسط استان گلستان اضافه کرد: این استان در سال گذشته توانست با اجرای مطلوب اقدامات پیش‌بینی شده و تحقق اهداف خود ۱۰ درصد از میانگین دانشگاه آزاد اسلامی جلوتر باشد که نشان‌دهنده تحول‌گرایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان است.

به گزارش آنا، در این جلسه هشت کلان پروژه اقتصادی در دست اقدام و آتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور اعضای ستاد راهبردی نظارت بر پیاده‌سازی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسا و نمایندگان واحد‌های دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بازدید میدانی از این طرح‌ها به روز آتی موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته