دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه هاروارد دانشجویان معترض را تهدید کرد

دانشگاه هاروارد دانشجویان معترض را تهدید کرد
مقامات دانشگاه هاروارد گفتند ممکن است از پلیس برای پایان دادن به اعتراضاتی که باعث اختلالات قابل توجه در دانشگاه می‌شود، استفاده کنند.
کد خبر : 930151

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز جمعه «مریدیت ال. وینیک» معاون اجرایی دانشگاه هاروارد، به اعضای دانشگاه اعلام کرد که این دانشگاه آماده است تا از پلیس برای پایان دادن به اعتراضات بزرگ که باعث اختلال در عملکرد دانشگاه می‌شوند، استفاده کند.

این پیام نشان می‌دهد ریاست دانشگاه هاروارد دیگر تحمل مشاهده برپایی یک اردوگاه طولانی‌مدت در محوطه دانشگاه را نخواهد داشت. رئیس دانشگاه هاروارد «آلن ام. گاربر» گفته بود که دانشجویان باید آماده باشند که اگر در اعتراضاتی شرکت کنند که سیاست‌های دانشگاه را نقض می‌کند، پاسخگوی اعمال خود باشند.

تصمیم رهبری هاروارد برای ارسال پیام‌های پشت سر هم در مورد سیاست‌های خود درباره اعتراضات و مخالفت‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه معتقد است بهترین راه برای جلوگیری از تکرار حوادث ترم بهاری این است که اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دهد تا معترضان دانشجویی را منصرف کند.

وینیک در ایمیل خود در روز جمعه نوشت: در صورت ایجاد اختلال قابل توجه در عملکرد‌های عادی محوطه دانشگاه، پلیس دانشگاه ممکن است این اختلال را برطرف کند.

استفاده از نیروی پلیس یکی از مسائل مهم برای گاربر و تیم مدیریتی او در طول ۲۰ روز اردوگاه حامی فلسطین در اواخر آوریل و اوایل مه بود.

در طول این اردوگاه، افسران پلیس دانشگاه هاروارد در محوطه حضور داشتند، اما این اردوگاه بدون استفاده از نیروی پلیس به پایان رسید.

پایان مسالمت‌آمیز اردوگاه هاروارد در تضاد با صحنه‌هایی بود که در بسیاری از دانشگاه‌های دیگر در سراسر کشور رخ داد، جایی که دانشجویان با پلیس درگیر شدند و نیرو‌های اجرای قانون به صورت فیزیکی اردوگاه‌ها را برچیدند.

نحوه مدیریت اعتراضات توسط گاربر همچنین باعث شد که هیئت حاکمه هاروارد (بالاترین نهاد حاکم بر دانشگاه) او را به عنوان رئیس رسمی دانشگاه هاروارد منصوب کند.

تقریبا عکس این ماجرا در دانشگاه کلمبیا رخ داد، جایی که تصمیم رئیس سابق دانشگاه، «مینوش شفیق»، برای درخواست از پلیس نیویورک جهت برچیدن یک اردوگاه که توسط معترضان دانشجو برگزار شده بود، به استعفای ناگهانی او پس از تنها بیش از یک سال در سمت خود انجامید.

دانشگاه هاروارد دانشجویان معترض را تهدید کرد

در ماه‌های گذشته دانشجویان دانشگاه هاروارد در تداوم اعتراضات خود علیه رژیم صهیونیستی پرچم فلسطین را در حیاط دانشگاه به اهتزاز درآوردند. افسران پلیس با دیدن این کار وارد حیاط هاروارد شدند تا بلافاصله تا پرچم را پایین بیاورند ولی در آن لحظه شعارهای «شرم» و «فلسطین آزاد» در حیاط دانشگاه شنیده شد.

پس از این اقدام، دانشگاه هاروارد اعلام کرد گروهی از دانشجویان فارغ‌التحصیل به دلیل اعتراض به جنگ غزه، مدرک خود را دریافت نخواهند کرد.مقامات دانشگاه گروهی از دانشجویان را به دلیل مشارکت در برقراری اردوگاه سه هفته‌ای حامی فلسطین در دانشگاه، از دریافت مدرک منع کردند. صد‌ها دانشجو و اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد در حمایت از ان گروه از دانشجویان،در روز مراسم فارغ‌التحصیلی در حالی که پرچم‌های فلسطین و بنر‌های ضد اسرائیلی در دست داشتند، این دانشگاه را ترک کردند.

هاروارد در بیانیه‌ای که پس از این اعتراضات صادر کرد، اعلام کرد: هر یک از این دانشجویان توسط هیئت اداری کالج (نهادی که توسط هیئت علمی دانشکده هنر‌ها و علوم برای بررسی و رسیدگی به مسائل انضباطی تأسیس شده است) به نقض سیاست‌های دانشگاه در جریان مشارکت خود در اردوگاه اخیر در هاروارد محکوم شده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته