دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی

تجلیل از مدال آوران مسابقات جهانی ریاضی
۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال گذشته و امسال بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر : 930132

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تجلیل از مدال آوران ریاضی در دو سال اخیر (سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی) شامگاه جمعه برگزار شد و دانش آموزانی که در مسابقات مختلف موفق به کسب نشان شده‌اند، مورد قدردانی قرار گرفتند.

«اردشیر ابراهیمی» مشاور کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه نخبگان سرمایه‌های معنوی جامعه به شمار می‌روند و دستاورد‌ها و اختراعات آنها ارزش بالایی دارد، گفت: باید در عرصه‌های گوناگون علمی همه گونه خدماتی به المپیادی‌ها و مدال آوران داده شود تا آنان به توسعه علمی و دستاورد‌های خود بپردازند.

وی با یادآوری اینکه کشور‌های مختلف سرمایه گذاری‌های هنگفتی را در حوزه‌های علمی و فناوری انجام می‌دهند تا به دستاورد‌های جدید دست پیدا کنند، افزود: یکی از این سرمایه گذاری ها، توجه ویژه به نخبگان و مدال آوران برای توسعه دستاورد‌های علمی آنان است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در پذیرش دانشجویان مراکز دانشگاهی نیز باید به سطح علمی این گروه از نخبگان توجه داشت و سوالات را مرتبط با رشته این افراد طراحی کرد تا انتخاب‌ها هدفمند شود.

محمدرضا خسروی دبیر مسابقات جهانی ریاضی نیز در این آیین گفت: دانش پژوهان با شرکت در مسابقات بین المللی، داشته‌های علمی و خلاقیت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی ریاضی، یکی از اهداف آن را کسب تجربه، شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی حل مسئله دانست.

در پایان این مراسم ۱۷۸ نفر از دانش پژوهان مستعد از سنین پایه تا دبیرستان که در زمره مدال آوران و افتخار آفرینان مسابقات جهانی ریاضی در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته