دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1403 - 08:35
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفت‌وگو با آنا:

مقامات استانی نگران تکرار اتفاقات بازی ایران و لبنان هستند/مگر مدیران فدراسیون در راه رضای خدا کار می‌کنند؟

مقامات استانی نگران تکرار اتفاقات بازی ایران و لبنان هستند مگر مدیران فدراسیون در راه رضای خدا کار می‌کنند؟
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: نمی‌توان ورزشگاه امام رضا را به صورت رایگان به تیمی داد و باید هزینه‌های نگهداری از آن درآمدزایی شود.
کد خبر : 930083

علیرضا تاج فیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا، درباره اینکه امیر قلعه‌نویی گفته بود «مشهد با تیم ملی نیست» و دلیل مخالفت برای برگزاری بازی تیم ملی با قرقیزستان در ورزشگاه امام رضا (ع) چه بود، اظهار کرد: زمان برگزاری مسابقه در آخر ماه صفر است و در آن زمان شورای تأمین استان بر اساس برخی شاخص‌ها درباره میزبانی یا عدم میزبانی در ورزشگاه تصمیم گیری می‌کند. اصولاً زمانی مجوز می‌دهیم که ابتدا شورای تأمین مجوز داده باشد. معمولاً شورای تأمین در ایام منتهی به آخر ماه صفر با برگزاری تجمعات موافقت نمی‌کند و طبیعتاً ما هم امکان صدور مجوز نداریم.

مدیران استان هنوز هم نگران هستند

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره اینکه مجوز میزبانی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر داده نشد و داود رفعتی دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌ها عنوان کرده مسئولان مشهد با فدراسیون و نمایندگان ما در آسیا همکاری نمی‌کنند، گفت: همان طور که گفتم مجوز میزبانی در مشهد باید از سوی شورای تأمین صادر شود. برای میزبانی در رقابت‌های بین‌المللی ملاحظاتی در نظر گرفته می‌شود و نظر شورای تأمین در اولویت است. ضمن اینکه باید مسئولیت برگزاری مسابقات را بپذیرند. اتفاقاتی که در بازی تیم ملی ایران و لبنان رخ داد هنوز در اذهان عمومی باقی مانده است. مدیران استان هنوز هم نگران هستند که چه تضمینی وجود دارد که اتفاق مشابه تکرار نشود، چون با عوامل اتفاقات آن بازی هیچ برخوردی نشد. پس مسئولان استانی حق دارند که نگران تکرار اتفاقاتی مشابه باشند.

نمی‌دانم زیرساخت‌های ورود بانوان به ورزشگاه امام رضا فراهم است

تاج فیروز درباره اینکه دیدار ذوب‌آهن و هوادار در ورزشگاه امام رضا بدون حضور تماشاگران بود و دلیل آن به خاطر حضور بانوان تماشاگر است، عنوان کرد: در بازی تیم ملی ایران و لبنان برای ورود بانوان به ورزشگاه مشکلاتی به وجود آمد. با این حال دلیل حضور نداشتن تماشاگران در بازی ذوب‌آهن و هوادار، بانوان تماشاگر نبودند. این دو تیم در مشهد تماشاگری نداشتند که بخواهد به ورزشگاه بیاید. اینکه ورزشگاه امام رضا زیرساخت‌های حضور بانوان را دارد موضوعی است که از آن اطلاع کافی ندارم ولی اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد، بحث بعدی آن است که مسئولیت تردد تماشاگران پذیرفته شود. وقتی با کسانی که در بازی ایران و لبنان مشکلاتی را برای تردد تماشاگران ایجاد کردند، برخوردی نشد و آنها بازخواست نشدند، نیاز است تا حضور تماشاگران با قبول مسئولیت باشد. در هر صورت با صدور مجوز شورای تأمین ما در مرحله بعدی قرار می‌گیریم که با دریافت نظر شورا، نسبت به صدور مجوز اقدام کنیم.

نگهداری ورزشگاه امام رضا (ع) هزینه دارد

مدیرکل ورزش و جوانان درباره اینکه هزینه اجاره ورزشگاه امام رضا از سوی مهدی تاج بالا عنوان شده بود، تصریح کرد: تربیت بدنی آستان قدس رضوی نمی‌تواند از موقوفه‌ها هزینه‌های خود را تأمین کند. این مجموعه خودگردان است و طبیعتاً نیاز دارد تا درآمدزایی کند. بگذریم که رئیس فدراسیون فوتبال کم لطفی کردند ولی سوال این است که تمام عزیزانی که در فدراسیون مشغول به کار هستند به خصوص مدیران آن، مگر در راه رضای خدا کار می‌کنند؟ آنها هم بابت زحماتی که می‌کشند و به نسبت مسئولیت و کاری که انجام می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. نگهداری ورزشگاه امام رضا (ع) هزینه دارد و موقوفه‌ها نمی‌توانند از حق خود بگذرند تا بازی برای فدراسیون با اندک هزینه باشد. ضمن اینکه مبلغ درخواستی برای اجاره ورزشگاه نصف اجاره ورزشگاه آزادی بوده و مبلغ بالایی نبوده است.

نمی‌توان ورزشگاه امام رضا (ع) را رایگان به تیمی داد

تاج فیروز در رابطه با اینکه تمرین تیم «اتک انرژی» افغانستان در ورزشگاه امام رضا  باعث ایجاد حاشیه شد، یادآور شد: انتشار خبری کذب و غیر واقعی برای آنکه به تیم مورد علاقه‌شان ورزشگاه اجاره داده شود کار درستی نبود. همان‌طور که گفتم برای نگهداری ورزشگاه باید درآمدزایی باشد. قطعا تیمی که در آن ورزشگاه تمرین می‌کند یا مسابقه برگزار می‌کند، هزینه‌های جاری را بر اساس قراردادی که می‌بندد، می‌پردازد. ساخت ورزشگاه امام رضا (ع) از وظایف ذاتی آستان قدس رضوی نبود، اما حالا که این مجموعه ساخته شده، برای حفظ و نگهداری آن باید درآمدزایی شود. نمی‌توان به صورت رایگان این مجموعه را در اختیار تیمی گذاشت. آن هم مجموعه‌ای که از لحاظ امکانات در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد. بعد از این هم در صورتی که شورای تأمین مجوز دهد و مسئولیت‌های برگزاری مسابقه پذیرفته شود، میزبان بازی‌های تیم ملی و بازی‌های مهم بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته