دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1403 - 11:28

افزایش تعصب ضد اسلامی در آمریکا

افزایش تعصب ضد اسلامی در آمریکا
طبق نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا، تعصب نسبت به مسلمانان بیش از هر گروه دیگری در ایالات متحده وجود دارد.
کد خبر : 929986

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نگرش‌های مطلوب در قبال مسلمانان در میان آمریکایی‌ها کاهش یافته و تعصب عمومی نسبت به آنها بیشتر از هر گروه مذهبی، قومی یا نژادی دیگری است. این را موسسه بروکینگز خبر داد.

به گفته این موسسه، نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند شامل دو موضوع ذیل بوده است: سنجش تغییر نگرش عمومی آمریکا در مورد اسلام و مسلمانان و دوم، بررسی تعصب نسبت به نژاد و گروه‌های قومی از جمله یهودیان و مسلمانان.

یافته‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن، دیدگاه‌های مساعد نسبت به مسلمانان و اسلام کاهش یافته است. (از ۷۸ درصد به ۶۴ درصد افت داشته است).

دیدگاه‌های مساعد نسبت به مسلمانان در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کاهش یافت، اما این کاهش در میان حزب جمهوری‌خواه شدیدتر بود.

در فوریه ۲۰۲۴، ۵۲ درصد جمهوری‌خواهان به مسلمانان نگاه مثبت داشتند، اما در جولای، این رقم به ۴۶ درصد کاهش یافت. این کاهش در حزب دموکرات، از ۸۳ درصد در فوریه به ۸۰ درصد در جولای رسید. این نظرسنجی از ۱۵۱۰ بزرگسال آمریکایی شامل ۲۰۲ سیاه‌پوست و ۲۰۰ لاتین‌تبار گرفته شد.

پس از جنگ اسرائیل علیه غزه، حوادث مرتبط با نفرت و تعصب علیه یهودیان و مسلمانان در سطح جهان افزایش چشمگیری داشته است. در میان همه پاسخ دهندگان، دیدگاه‌های مساعد نسبت به مسلمانان ۶۴ درصد و برای اسلام ۴۸ درصد و برای یهودیان ۸۶ درصد و برای یهودیت ۷۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته