دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1403 - 09:44

روستایی که مقام معظم رهبری ستاره نگین ایثار استان فارس نامیدند

روستایی که مقام معظم رهبری ستاره نگین ایثار استان فارس نامیدند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر عنوان کرد: با توجه به تعداد کثیر شهدای روستای شهیدآباد نسبت به جمعیت آن، مقام معظم رهبری این روستا را ستاره نگین ایثار استان فارس خطاب کردند.
کد خبر : 929966

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پایان اجلاس سی و نهم شورای استان فارس، شرکت‌کنندگان با حضور در روستای شهیدآباد در منزل شهیدان اکبری حاضر شده و با قرائت فاتحه به روح گرانقدر چهار شهید سرافراز دوران دفاع مقدس که از این خانه به ملکوت اعلا پر کشیده بودند ادای احترام کردند.

این مراسم معنوی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، امام جمعه شهرستان صفاشهر و مسئول بنیاد شهید این شهرستان برگزار شد.

روستایی که مقام معظم رهبری ستاره نگین ایثار استان فارس نامیدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر در این مراسم با بیان سابقه رشادت‌ها و جانفشانی‌های اهالی روستای شهیدآباد اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس که جمعیت این روستا تعداد قابل توجهی نبود، ۴۶ نفر از جوانان این سرزمین در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت رسیدند و بیش از ۵۰ نفر از آنان جانباز شدند.

سروش کریمی توضیح داد: با توجه به تعداد کثیر شهدای روستای شهیدآباد نسبت به جمعیت آن، مقام معظم رهبری این روستا را ستاره نگین ایثار استان فارس خطاب کردند.

روستایی که مقام معظم رهبری ستاره نگین ایثار استان فارس نامیدند

وی افزود: در روستای شهیدآباد تقریباً در هر خانواده یک یا دو شهید به ساحت انقلاب اسلامی تقدیم شده و خانه‌ای که امروز در آن حضور داریم تنها خانه دارای چهار شهید گرانقدر در این روستاست.

به گزارش آنا، مادر شهدای اکبری چند روز پیش سرای خاکی را وداع کرد و به دیدار چهار فرزند شهیدش پیوست.

در پایان این مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای روستای شهیدآباد ضمن قرائت فاتحه و زیارت قبور گرانقدر شهدا، آرامگاه مطهر ۴۶ شهید سرافراز این دیار گلباران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته