دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 23:17

شیر شتر جایگزین مناسب آنتی‌بیوتیک‌ها در کنترل میکروب‌های ویروسی و قارچی

شیر شتر جایگزین مناسب آنتی‌بیوتیک‌ها در کنترل میکروب‌های ویروسی و قارچی
یک پژوهشگر و محقق طرح تأثیر ضد باكتریایی شیر شتر در مهار عوامل میكروبی معتقد است که آنتی‌بیوتیک‌ها دیگر آن‌طور كه باید مؤثر نیستند استفاده از شیر شتر می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. شیر شتر برای از بین بردن میکروب‌های ویروسی و قارچی مناسب است.
کد خبر : 929960

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر اصغری، پژوهشگر و محقق طرح تأثیر ضد باكتریایی شیر شتر در مهار عوامل میكروبی در یک گفت‌وگو رادیویی گفت: شیر شتر دارای خواص آنتی باكتریال بسیار مهمی است.

اصغری با بیان اینكه فعالیت ضد میكروبی در شیر شتر بیشتر از شیر گاو است افزود: شیر شتر در متابولیسم آهن و تنظیم سیستم ایمنی نقش دارد‌. سرانه مصرف شیر در کشورهای دیگر چهار برابر مصرف کشورهای در حال توسعه است.

پژوهشگر و محقق طرح تأثیر ضد باكتریایی شیر شتر در مهار عوامل میكروبی اظهار كرد: محصولات لبنی جایگاه بسیار بالایی در تغذیه خانواده‌ها دارند. شیر شتر برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. با توجه به نیاز مردم به مصرف شیر می‌توانیم همواره از شیر شتر استفاده كنیم شیر شتر به خاطر خواص آنتی باكتریال می‌تواند بسیار مفید باشد.

اصغری با اشاره به اینكه در سال‌های اخیر مقاومت آنتی‌بیوتیک ایجاد شده اظهار كرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام كرده كه سالیانه هفت‌صد هزار نفر به علت عفونت‌های مقاوم به دارو جان خود را از دست می‌دهند.

پژوهشگر و محقق طرح تأثیر ضد باكتریایی شیر شتر در مهار عوامل میكروبی مطرح كرد: آنتی‌بیوتیک‌ها دیگر آن‌طور كه باید مؤثر نیستند استفاده از شیر شتر می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. شیر شتر برای از بین بردن میکروب‌های ویروسی و قارچی مناسب است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آنتی بیوتیک
ارسال نظر
هلدینگ شایسته