دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1403 - 09:30
جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

ضرورت حرکت به سمت کوانتوم و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت جنگ‌افزارها

ضرورت حرکت به سمت کوانتوم و هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت جنگ‌افزارها
سردار قریشی، جانشین وزیر دفاع بر لزوم حرکت به سمت فناوری‌های روز دنیا در جنگ‌افزارها از جمله کوانتوم و هوش مصنوعی تاکید کرد.
کد خبر : 929935

سردار سید حجت‌الله قریشی،‌ جانشین وزیر دفاع،‌ پشتیبانی و نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص اهمیت استفاده از فناوری های نوین در تسلیحات جهت افزایش بازدارندگی گفت: امروز تسلیحات و جنگ افزارها به سمت استفاده از کوانتوم وهوش مصنوعی برای افزایش دقت،‌ کیفیت و سرعت در انجام عملیات‌ها حرکت می‌کنند و این موضوع در دستور کار همه کشورها وجود دارد؛ ما هم به تبع آن باید از این فضا عقب نمانیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رهبر فرزانه انقلاب در اولین دیدار با اعضای هیات دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه فناوری هوش مصنوعی لایه‌های عمیقی دارد خاطرنشان کردند: الان دستگاه‌های مختلف ما ـ نظامی و غیر نظامی ـ از هوش مصنوعی دارند استفاده میکنند، بهره‌برداری میکنند، امّا این ما را فریب ندهد. در مسئله‌ی هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست؛ این فنّاوری لایه‌های عمیقی دارد که باید بر آن لایه‌ها مسلّط شد؛ آن لایه‌ها دست دیگران است.

جانشین وزیر دفاع نیز در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی در جمع وابستگان نظامی و دفاعی در تهران تاکید کرده بود که امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت داخلی و خلاقیت و نوآوری از طریف طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و پاسخگویی به موقع به نیازمندی‌های حال و آینده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و تحول در شیوه‌های تولید تسلیحات به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل گردیده است. 

جانشین وزیر دفاع با تأکید بر اینکه نقش وزارت دفاع به دلیل ماهیت چند وجهی آن صرفاً به محدودیت دفاعی نیست، اضافه کرد: مشارکت در عرصه سازندگی و کمک به توسعه اقتصاد و صنعت ملی کشور از طریق سرریز فناوری‌های دفاعی در دستور کار قرار داده شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته