دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 16:39
در گفت‌وگوی تلفنی با سیدعباس عراقچی؛

وزیرخارجه ژاپن: ایران خویشتن‌دار باشد / آمادگی دیپلماتیک ژاپن برای جلوگیری از تنش بیشتر در منطقه

وزیرخارجه ژاپن: ایران خویشتن‌دار باشد   آمادگی دیپلماتیک ژاپن برای جلوگیری از تنش بیشتر در منطقه
کامیکاوا یوکو در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان از ایران خواست خویشتن‌داری کند و گفت که باید همه تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تنش بیشتر انجام شود.
کد خبر : 929921

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامیکاوا یوکو، وزیر خارجه ژاپن در مکالمه تلفنی نیم ساعته امروز خود با وزیر خارجه جدید ایران گفت که تشدید اوضاع به نفع منطقه و جامعه بین‌المللی نخواهد بود.

به گزارش ان‌اچ‌کِی، او از ایران خواست خویشتن‌داری کند و گفت که باید همه تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تنش بیشتر انجام شود.

وزیر خارجه ژاپن این اظهارات را با توجه به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و ترور شهید اسماعیل هنیه که ایران گفته در زمان و به شکل مناسب به آن پاسخ خواهد داد، بیان کرد.

به گزارش رسانه ژاپنی، «کامیکاوا همچنین از ایران خواست که از گروه‌هایی که بر آنها نفوذ دارد از جمله حزب‌الله لبنان بخواهد خویشتنداری کنند». طبق این گزارش، دو وزیر خارجه همچنین بر تمایل دو کشور برای حفظ ارتباط بر اساس روابط دوستانه سنتی خود تاکید کردند.

به گزارش ان‌اچ‌کی، کامیکاوا بعد از این تماس به خبرنگاران گفت که نهایت تلاش دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها با حفظ احساس فوریت انجام خواهد شد. اواخر مرداد هم کامیکاوا در گفت‌وگو با سرپرست وقت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران علی باقری درباره وضعیت منطقه گفت‌وگو و خواستار جلوگیری از تشدید تنش شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی در واکنش به درخواست‌ها برای عدم پاسخگویی به اقدام تروریستی رژیم اسرائیل، تصریح کرده که ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است و برای استفاده از حقوقش از کسی اجازه نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته