دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 10:30

سفال منش: جنگ نابرابری در آماده‌سازی با رقبا داریم/ تیم منسجمی برای جام جهانی فوتسال هستیم

سفال منش: جنگ نابرابری در آماده‌سازی با رقبا داریم  تیم منسجمی برای جام جهانی فوتسال هستیم
مربی تیم ملی فوتسال گفت: جوانان تیم ملی فوتسال هم با تجربه هستند و شناخت ملی‌پوشان از هم به انسجام تیم کمک می‌کند تا تیم یکدستی داشته باشیم.
کد خبر : 929833

شهاب سفال منش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا، درباره میزبان آمادگی تیم ملی فوتسال برای حضور در جام جهانی ازبکستان اظهار کرد: تیم ملی فوتسال فاز اول تمرینات خود را به پایان رساند. ۱۰ روز پر فشار را پشت سر گذاشتیم و لیست ۱۴ نفره تیم ملی برای دو دیدار دوستانه با قزاقستان که تنها دیدار‌های تدارکاتی ما هستند اعلام شده و می‌رویم تا با انجام این دیدار‌ها در شرایط مسابقه قرار بگیریم. بعد از بازی‌هایی که در قزاقستان داریم به ایران باز می‌گردیم تا فاز دوم و نهایی تمرینات را برای حضور در جام جهانی برگزار کنیم و سپس به ازبکستان محل برگزاری رقابت‌های جام جهانی خواهیم رفت.

ممکن است لیست تیم ملی دچار تغییر شود

مربی تیم ملی فوتسال خاطرنشان کرد: شرایط ما خوب است، همه بازیکنان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند. دست ما از حیث برگزاری دیدار‌های تدارکاتی خالی است ولی با همین شرایطی که داریم به جنگ رقبا می‌رویم تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم. لیست نهایی تیم ملی انتخاب نشده و ممکن است لیست ۱۴ نفره تیم ملی دچار تغییر شود. شناخت کاملی از رقبای خود در گروه F داریم. از زمانی که قرعه‌کشی انجام شده به طور کامل حریفان خود را تحت نظر داریم. رقبای سخت و ناشناخته‌ای داریم. سرمایه گذاری بسیار خوبی کردند و از لحاظ تیمی در وضعیت خوبی قرار گرفته‌اند.

منتظر خلق شگفتی در جام جهانی باشیم

وی ادامه داد: باید منتظر خلق شگفتی از برخی تیم‌ها در جام جهانی ازبکستان باشیم. فرانسه که آخرین بازی دور گروهی را با این تیم خواهیم داشت برابر اسپانیا یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی به تساوی ۲ بر ۲ رسید. ونزوئلا در رقابت‌های کوپا آمریکا یکی از چهار تیم برتر بوده و در آخرین بازی تدارکاتی خود برابر مراکش آماده‌ترین تیم قاره آفریقا و از مدعیان به برتری یک بر صفر رسید. مراکش در سال ۲۰۲۳ بهترین تیم فوتسال جهان نام گرفت. گواتمالا که تیم ناشناخته‌ای به شمار می‌رود در ماه‌های اخیر مشغول برگزاری بازی‌های تدارکاتی و حضور در تورنمنت‌های دوستانه بوده تا بتواند کیفیت خود را به بالاترین سطح برساند. اتفاقاً با تیم‌های اروپایی و آسیایی بازی کرده تا به شناخت خوبی از تیم ملی کشورمان و فرانسه برسد.

ایران حریف دست و پا بسته‌ای برای رقبا نیست

سفال منش افزود: تمامی تیم‌های راه یافته به جام جهانی فوتسال در تور‌ها و تورنمنت‌های تدارکاتی هستند تا کاملاً در شرایط مسابقه قرار بگیرند. ما از این قافله عقب مانده‌ایم و البته که ایران هستیم. مستعد و خلاق با حداقل بضاعتی که داریم برای کسب بهترین نتایج به میدان می‌رویم. از منظر آماده سازی برای جام جهانی فوتسال جنگ نابرابری با رقبا داریم. ایران قهرمان فوتسال آسیاست و حریف دست و پا بسته‌ای نیست. بهترین بازیکنان فوتسال جهان را در اختیار داریم که زبانزد دنیا هستند. حمیت و غیرت بچه‌ها به ما کمک می‌کند. فلسفه و استراتژی‌های خود را در دو بازی با قزاقستان بررسی می‌کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی خواهیم کرد تا نهایت استفاده را از حداقل بازی‌های تدارکاتی ببریم.

جوانان تیم ملی فوتسال هم با تجربه هستند

مربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: هدف‌گذاری ما موفقیت در مرحله گروهی و صعود به مرحله بعدی است. چشم‌انداز آن را داریم تا عملکرد بهتری نسبت به دوره قبلی جام جهانی داشته باشیم، اما نگاه ما پیشرفت گام به گام است و سعی می‌کنیم تا بهترین آنالیز را از رقبا داشته باشیم، چون نمایش تیم‌ها در جام جهانی متفاوت‌تر از قبل بوده و قطعاً آنها هم برای هر بازی برنامه‌های ویژه‌ای دارند. در لیست تیم ملی تفاوت سطوح بین‌المللی بین بازیکنان تیم ملی وجود دارد. حسین طیبی، مسلم اولاد قباد، سالار آقاپور و سعید احمد عباسی فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده‌اند. تیمی داریم که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است. به آنجایی رسیدیم که جوانان تیم ملی فوتسال هم با تجربه هستند و نفراتی که داریم که با فضای بین‌المللی غریبه نیستند. شناخت ملی‌پوشان از هم به انسجام تیم کمک می‌کند. تیم یکدستی داریم و فراموش نکنیم که لیگ برتر فوتسال ایران یکی از پنج لیگ برتر دنیاست و بچه‌هایی که در داخل کشور بازی کردند هم کیفیت بالایی دارند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته