دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیین‌نامه «نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد» ابلاغ شد

آیین‌نامه «نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد» ابلاغ شد
آیین‌نامه«نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد» در تاریخ با تصویب وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.
کد خبر : 929781

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، آیین‌نامه «نحوه نظارت بر مؤسسات آموزش عالی آزاد» در تاریخ با تصویب وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

روح اله سهرابی افزود مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کفیت عتف با توجه به وظایف ذاتی خود و با هدف ساماندهی مؤسسات آموزش عالی آزاد؛ صیانت از حقوق ذی‌نفعان مؤسسات؛ ارج نهادن به اصول اخلاق علمی و پایبندی به آن در جامعه علمی؛ جلوگیری از تضعیف علمی کشور و تضمین کیفیت آموزش عالی نسبت به تدوین و پیشنهاد آن به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کرده است.

گفتنی است؛ مطالعات و بررسی‌های مربوط به این آیین‌نامه برعهده گروه نظارت و ارزیابی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی مرکز ناتک عتف بوده و با اتکا به تجارب هیئت‌های استانی در نظارت و ارزیابی مؤسسات آموزش‌های عالی آزاد و در تعامل با حوزه‌های مختلف ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طول دو سال انجام پذیرفته است. ایشان ابراز امیدواری کرد عمل براساس این آیین‌نامه موجبات قانون‌مند کردن فرایند رسیدگی به تخلفات، پرهیز از برخورد سلیقه‌ای، شفافیت عملکرد در حکمرانی آمزش عالی و رعایت حقوق شهروندی را بیش از پیش فراهم نماید. شایان ذکر است با توجه به اقبال عمومی دانشجویان و اقشار تحصیل کرده برای شرکت در این دوره‌ها، لزوم ساماندهی این مؤسسات و ارتقای کیفیت آموزش‌های آنها را در اولویت قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته