دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بدرفتاری دانش آموزان بریتانیایی در دوران پساکرونا

بدرفتاری دانش آموزان بریتانیایی در دوران پساکرونا
برخی مدارس بریتانیا اظهار کرده‌اند پس از همه گیری کووید-۱۹ شاهد بدرفتاری در بیشتر دانش آموزان شده‌اند. اکنون مدارس برای مقابله با شیوع رفتار‌های ناهنجار دانش‌آموزان که تحت تأثیر کووید در آنها ظاهر شده است، در حال آمده شدن هستند و در فکر ایجاد برنامه‌هایی برای کنترل و جلوگیری از گسترش این رفتارها هستند.
کد خبر : 929736

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معلمان بریتانیایی در حال آماده سازی شرایط برای موج فزاینده بدرفتاری در دانش آموزان هستند. کودکانی که در طول دوران قرنطینه سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ د دوران کرونا مراحل حیاتی آموزش ابتدایی خود را از دست دادند، هفته آینده وارد سال‌های نهم و دهم دبیرستان خواهند شد و ممکن است از دست دادن آموزش ابتدایی در مدرسه و به صورت حضوری، باعث بحرانی برای آنها شود. طبق آمار‌های رسمی، همین گروه در مراحل قبلی تحصیل خود رفتار‌های نامناسبی نشان داده اند.

اکنون نگرانی‌هایی وجود دارد که مشکلات انضباطی ناشی از آموزش خانگی در یک نقطه حساس از رشدشان تشدید شود، زیرا این دانش‌آموزان به سنین ۱۳ تا ۱۵ سال میرسند، زمانی که معمولا اختلالات نوجوانی در اوج خود قرار دارد.

«پاتریک روچ»، دبیرکل اتحادیه معلمان انگلیس گفت که هیچ شکی وجود ندارد که بدرفتاری از زمان همه گیری افزایش یافته است. او به گاردین گفت پس از آنکه بیشتر معلمان گزارش دادند که دانش آموزان به آنها فحاشی کرده، تهدید کرده، هُل داده، لگد زده، گاز گرفته یا مشت زده اند و توسط دانش‌آموزانی که اسلحه حمل می‌کردند مورد حمله قرار گرفته اند، دریافته اند که ممکن است اوضاع بدتر شود.

داده‌های وزارت آموزش و پرورش (DfE) بریتانیا نشان می‌دهد که نسبت دانش‌آموزان سال هفتم مدارس دولتی که حداقل یک بار تعلیق شده اند، از ۳.۵ درصد در سال قبل از همه گیری، به ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ افزایش یافته است. در سال هشتم، تعلیق‌ها از ۵.۵ درصد به بیش از ۸ درصد افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد بیشتری از دختران پس از قرنطینه‌های کووید(پساکرونا) دچار مشکلات در مدرسه می‌شوند، به طوری که در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ هزار مورد اخراج بیشتر در میان دختران ثبت شده است.

«اندرو اسمیت»، معلم دبیرستان و وبلاگنویس که روند‌های رو به افزایش را شناسایی کرده، به گاردین گفت: پایه نهم و دهم سال تحصیلی آینده ممکن است چالش برانگیزترین سال‌ها برای بسیاری باشد. با این حال، این موضوع ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا مدارس به طور موفقیت آمیز توانسته اند رفتار این دانش آموزان را مدیریت کنند یا خیر.

با این حال، «تام بنت»، مشاور مدیریت رفتار در وزارت آموزش و پرورش بریتانیا، گفت که احتمال افزایش بی انضباطی در میان دانش آموزان سن بالا بیشتر است، اما قطعی نیست.

او گفت: من حدس میزنم که تجربه آموزش خانگی در دوران قرنطینه ممکن است مسئول تضعیف برخی مهارت‌های اجتماعی در دانش آموزان باشد، اما این به آن معنا نیست که آنها همیشه چنین رفتار بی نظمی را ادامه خواهند داد. از سوی دیگر، این اثر ممکن است پایدار باشد و ما ممکن است شاهد یک موج دیگر باشیم که همراه با تأثیرات نوجوانی، یک طوفان کامل ایجاد کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بریتانیا گفت: افزایش تعداد تعلیق‌ها و اخراج‌های دائم از مدرسه شوکه کننده است و نشان‌دهنده مقیاس عظیم رفتار‌های مخربی است که در سال‌های اخیر در مدارس سراسر کشور ایجاد شده و فرصت‌های زندگی کودکان را تحت تأثیر قرار داده است. ما مصمم هستیم که با علل رفتار‌های نادرست مقابله کنیم، ما قبلا متعهد شده ایم که دسترسی به متخصصان سلامت روان در هر مدرسه را فراهم کنیم و کلوب‌های صبحانه رایگان را در هر مدرسه ابتدایی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته