دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند
مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و دبیر شورای سیاستگذاری انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها گفت: آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد و شیوه نامه مربوط به آن که در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد؛ ظرفیت بزرگی برای حمایت همه جانبه از دانشجویان کشور را دارد.
کد خبر : 929722

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان و دبیر شورای سیاستگذاری انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها گفت: آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد و شیوه نامه مربوط به آن که در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد؛ ظرفیت بزرگی برای حمایت همه جانبه از دانشجویان کشور را دارد و امیدوارم با همکاری دانشگاهها در اجرا، پویایی، تحرک و نشاط لازم را با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاهها شاهد باشیم.

 ابوالفضل دانشور افزود: نخبه پروری و ایجاد انگیزه برای دانشجویان مستعد و ساعی در طول دوره تحصیل و با پوشش جمعیتی قابل ملاحظه از دانشجویان از جمله اهدافی است که آئین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد، تدوین و ابلاغ شد.

وی بیان کرد: در این آیین نامه، ۲ تا ۵ درصد جمعیت دانشجویی هر دانشگاه در بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، هنری و بین‌المللی بر اساس فعالیت‌هایشان در طول یک ساله تحصیلی بعنوان دانشجوی سرآمد انتخاب و از تسهیلات متنوعی که در آئین نامه دیده شده بهره‌مند می شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری انتخاب دانشجویان سرآمد، ادامه داد: در آئین نامه مورد اشاره همچنین شرایط انتخاب دانشجوی سرآمد ویژه نیز دیده شده است که سرآمد ویژه فردی است که در جنبه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و هنری، فناوری و بین المللی فعالیت قابل قبولی دارد که شاخص های آن با جزئیات در آئین نامه دیده شده است.

 ابوالفضل دانشور با تاکید بر اینکه بعد از ابلاغ آئین نامه و شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد، فرآیند ثبت درخواست دانشجویان مرتبط با این آئین نامه در بستر الکترونیک سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) نیز آماده شد، افزود: در دو هفته اخیر به دانشگاهها ابلاغ شد تا دانشجویان را ترغیب و تشویق و راهنمایی کنند تا فعالیت های سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را در سامانه یاد شده بارگذاری نمایند و بدین ترتیب فرآیند انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاهها وارد مرحله اجرایی شد.

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجو پس از ورود به فضای کاربری خود می‌تواند با ثبت درخواست و بارگذاری مستندات، در رقابت انتخاب دانشجوی سرآمد دانشگاه شرکت کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: دانشگاهها و موسسات آموزش عالی موظفند در بازه زمانی مشخص و تا پایان شهریور ماه هر سال و در سال اول اجرا تا ۱۵ مهرماه نسبت به بررسی پرونده‌های داوطلبان اقدام کرده و در مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویان سرآمد را تعیین و معرفی کنند و طی برگزاری مراسم با شکوهی از آنها تجلیل نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای موفقیت آمیز این آئین نامه که برای اولین بار در سطح دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در حال برگزاری است؛ در سطوح مختلف مدیران و کارشناسان آموزش های لازم بصورت حضوری و وبیناری برگزار شده و در ۲۰ شهریور ماه سال‌جاری جلسه توجیهی یک روزه رابطین سرآمدان دانشجویی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است با اجرایی شدن آئین نامه سرآمدان، انتخاب دانشجوی نمونه کشوری از این پس از مسیر سرآمدی دیده شده به این معنا که تنها دانشجویانی می‌توانند در جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری شرکت کنند که به عنوان دانشجوی سرآمد ( حداقل در یکی از بخش‌ها) در سال تحصیلی گذشته انتخاب شده باشند.

پیش بینی می‌شود در اولین سال اجرای این آئین نامه بالغ بر ۱۰ دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان دانشجوی سرآمد انتخاب می‌شوند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته