دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1403 - 08:42
نماینده فارس در مجلس خبرگان:

پیاده‌روی بیش از ۲۰ میلیون زائر اربعین نتیجه فراگیری وجود امام حسین(ع) است

پیاده‌روی بیش از ۲۰ میلیون زائر اربعین نتیجه فراگیری وجود امام حسین(ع) است
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: پیاده‌روی بیش از ۲۰ میلیون زائر اربعین ثمره و نتیجه فراگیری وجود امام حسین(ع) است.
کد خبر : 929662

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سی و نهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.

امام جمعه شهرستان آباده و نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در این نشست عنوان کرد: یکی از نکاتی که در هر جامعه‌ای بسیار حائز اهمیت بوده که باید به آن بسیار بها داده شود، اصل فایده‌مندی است.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا افزود: یکی از اصول مکتب اسلامی ما این است که انسان وقتی در مرحله رشد و تربیت قرار می‌گیرد باید برای جامعه فایده‌مند باشد.

وی با تأکید بر اصل فایده‌مندی یادآور شد: انسان‌ها باید به این نتیجه برسند فعالیتی که در جامعه انجام می‌دهند، به گروهی از جامعه فایده می‌رساند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی تأکید کرد که اگر امروز می‌بینیم که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان در مراسم اربعین حضور پیدا می‌کنند، نشانه آن است که نتیجه، ثمره و فایده وجود شریف امام حسین علیه‌السلام فراگیر بوده است.

دانا افزود: در محیط دانشگاه و برای مخاطبان جوان دانشجو باید به گونه‌ای موضوع را تبیین کنیم تا آنها را به این باور برسانیم که باید برای جامعه فایده داشته باشند و اثر و ثمر وجودی آنها در جامعه مشهود باشد.

وی متذکر شد: از منظر اسلامی هرچقدر که هدف و نیت عالی‌تر بوده و وسعت دید بیشتری داشته باشد، فایده‌رسانی ارزشمندتر است.

به گزارش آنا؛ در این مراسم که با حضور خانواده مرحوم سیدمحمد احمدی رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مؤسس این دانشگاه به پاس سال‌ها تلاش و ازخودگذشتگی در واحد‌های آباده، صفاشهر و قادرآباد از همسر و مادر وی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته