دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبير ستاد راهبردی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد‌؛

طراحی ۱۴۷ پروژه برای اجرای سند تحول بنیادین

طراحی ۱۴۷ پروژه برای اجرای سند تحول بنیادین
دبير ستاد راهبردی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: ۱۴۷ پروژه برای اجرای سند تحول بنیادین طراحی شده است.
کد خبر : 929606

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌علی پارسانیا صبح امروز در جلسه ستاد راهبری و اجرای سندتحول بنیادین با قدردانی از اینکه وزیر آموزش و پرورش جلسه اجرای سند تحول بنیادین را جز اولین جلسات خود گذاشته است، اظهارکرد: در اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۲، مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان فرمودند که عدم اجرای سند تحول به دلیل فقدان نقشه راه است که از هفته بعد آن دیدار تهیه نقشه راه توسط وزیر وقت ابلاغ شد.

وی افزود: در اولین جلسه تهیه نقشه، پس از هم اندیشی مولفه‌های نقشه راه مصوب شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مامور شد تا پژوهش‌هایی برای نقشه راه انجام دهد و سرانجام ویرایش اولیه در آذرماه۱۴۰۲ تهیه و تدوین شد وپس از آن برای نهایی شدن، نقشه راه توسط متخصصان بررسی شد.

پارسانیا تصریح کرد: نقشه راه در اردیبهشت ماه۱۴۰۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و سپس در شورای معین و تربیت ماده واحده‌ای تصویب شد که در آن سایر دستگاه‌ها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش هستند.

وی در ادامه تاکید کرد:همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شد تا هر سال بر اساس گزارش اجرای سند که توسط آموزش و پرورش ارایه می‌شود، بودجه آن را تامین کند.

پارسانیا با بیان اینکه یکی از مشکلات تکثر و هم پوشانی برنامه‌های اجرای سند تحول بود، گفت: مقرر شد تا مجموعه برنامه‌ها و زیر نظام‌ها در قالب پروژه‌هایی در نظر گرفته و در یک دسته بندی منطقی تلاش شد تا خطا‌های گذشته برطرف شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۴۷ پروژه آماده شد که هر پروژه شاخص‌هایی دارد و این شاخص‌ها دو دسته اند؛ میزان پیشرفت و کیفیت اجرای پروژه.

دبیر ستاد راهبردی و اجرای سند تحول با اشاره به اینکه هر شاخصی میزان هدفی دارد، اظهار کرد: هر پروژه ای، واحد مسئول مشخصی دارد و سطح اجرا نیز برای راهبری بهتر تعریف شده است.

پارسانیا تاکید کرد:تمامی برنامه‌های زیر نظام‌های سند تحول در پروژه‌ها مدنظر قرار داده شده است.

وی تصریح کرد:آذرماه سال جاری باید پروژه‌های سال ۱۴۰۴ را برای دریافت بودجه به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته