دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان آمریکایی اعتراضات خود را از سر گرفتند

دانشجویان آمریکایی اعتراضات خود را از سر گرفتند
دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده در حال بازگشت به دانشگاه‌ها هستند و بنابراین دور جدیدی از اعتراضات در حمایت از غزه را از سر گرفته‌اند.
کد خبر : 929564

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با آغاز بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها پس از بهاری که با اعتراضات شدید، درگیری‌ها و دستگیری‌ها در بسیاری از مؤسسات همراه بود، مسئولین به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن مشکلات جدید و یادگیری از تجربیات ماه‌های گذشته هستند.

دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده در حال سخت‌تر کردن قوانین مربوط به اعتراضات هستند و این موضوع نگرانی‌های جدیدی در مورد آزادی بیان در آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد کرده است و آنها برای تنش‌های بیشتر در دانشگاه‌ها که به درگیری در غزه مرتبط است، آماده می‌شوند.

«جان کینگ»، رئیس دانشگاه دولتی نیویورک گفت: باید نگران باشیم. ما در حال آماده‌سازی برا مذاکرات هستیم و به دنبال گفتگوی مدنی در مورد چگونگی بیان دیدگاه‌های مختلف با احترام و به صورت مناسب هستیم.
بسیاری از رهبران دانشگاه‌ها در تلاشند تا اهمیت آزادی بیان و احترام به دیگران را تأکید کنند و در عین حال تهدید به اقدامات انضباطی سخت برای دانشجویانی که زندگی دانشگاهی را مختل می‌کنند، می‌نمایند.

مؤسساتی از جمله دانشگاه نیویورک تصمیم به اعمال تحریم‌هایی بر دانشجویانی که در جریان اعتراضات در ماه‌های اخیر به نقض کد‌های رفتاری‌شان متهم شده‌اند، گرفته‌اند و قصد دارند جلسات انضباطی آنها را برگزار کنند.

آنها به پیامد‌های اعتراضات و فشار‌های اخیر توجه دارند چرا که اعتراضات اخیر دانشجویان منجر به از دست دادن شغل حداقل سه رئیس دانشگاه‌های آیوی لیگ شده است.آیوی لیگ (Ivy League) یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا است.

دانشگاه هاروارد که رئیسش «کلودین گی» در ابتدای سال جاری پس از انتقادات درباره چگونگی مدیریت دانشگاه در برابر اعتراضات استعفا داد، از جمله دانشگاههایی است که قوانین برای دانشجویان را تشدید کرده است. این دانشگاه هشدار داده که اقداماتی مانند کمپینگ، نوشتن پیام‌های گچی یا استفاده از صدای تقویت‌شده بدون مجوز قبلی ممنوع است.

اما برخی افراد درباره محدودیت‌های اعمال شده بر دانشجویان و اعضای هیئت علمی نگران هستند. انجمن استادان دانشگاه‌های آمریکایی هشدار داده که کالج‌ها سیاست‌های بیش از حد محدودکننده‌ای که با عجله تصویب شده‌اند را به اجرا گذاشته‌اند و این قوانین حقوق دانشجویان و هیئت علمی را محدود می‌کند.

علاوه بر اقدامات سخت‌گیرانه‌تری که برای محدود کردن اعتراضات طراحی شده‌اند، دانشگاه‌ها به دنبال تقویت آموزش رسمی برای دانشجویان در موضوعاتی مانند تاریخ خاورمیانه هستند و به دنبال ترویج دیدگاه‌های مختلف در خارج از کلاس درس هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته