دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1395 - 10:45
در گفت و گو با آنا؛

عبادی‌پور: عیار لوزانو در لیگ جهانی مشخص می‌شود/ شکست برزیل، آمریکا و ایتالیا کار آسانی نیست

ملی‌پوش والیبال ایران گفت: برای آنکه بتوانیم در سطح اول والیبال جهان باقی بمانیم باید نتایجی به‌دست آوریم که قابل قبول باشد.
کد خبر : 92953

میلاد عبادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص رقابت‌های لیگ جهانی والیبال گفت: «بعد از آنکه موفق شدیم سهمیه حضور در المپیک ریو را کسب کنیم، تمرینات‌مان را شروع کردیم تا با قدرت راهی رقابت‌های لیگ جهانی شویم. کارمان خیلی سخت است چرا که امسال با توجه به برنامه‌ریزی که از سوی فدراسیون جهانی صورت گرفته به جای 3 تیم باید با 5 تیم بازی کنیم.»


وی در خصوص رقبای تیم ملی والیبال اظهار داشت: «مسلما تمامی تیم‌هایی که در سطح یک لیگ جهانی حاضر می‌شوند از بهترین‌های والیبال جهان هستند. تنها تفاوت حریفان ما در این است که برخی از آنها به واسطه آنکه سال‌هاست در سطح یک جهان حضور دارند، تجربه بیشتری دارند و برتری برابر آنها به مراتب سخت‌تر است. می‌دانیم که بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته باید با تیم‌های برزیل، آمریکا، ایتالیا، آرژانتین، صربستان و بلغارستان بازی کنیم که به طور حتم شکست این رقبا کار بسیار سختی است.»


دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال درباره اینکه برگزاری 9 مسابقه در کمتر از یک ماه باعث مصدومیت ملی‌پوشان و ضعف ایران در رقابت‌های المپیک نخواهد شد، بیان داشت: «به طور حتم فشاری که به ما می‌آید به تیم‌های دیگر هم خواهد آمد. مصدومیت هم بخشی از ورزش است و امکان دارد که چنین اتفاقی برای برخی بچه‌ها بیفتد اما نباید فراموش کنیم که ما برای آنکه بتوانیم در سطح اول والیبال جهان باقی بمانیم باید نتایجی به‌دست آوریم که قابل قبول باشد. نمی‌توان به‌خاطر المپیک بازی ضعیفی را برابر حریفان ارائه کنیم.»


وی ادامه داد: «ما در رقابت‌های گزینشی المپیک در ژاپن با مصدومیت امیرغفور روبه‌رو شدیم اما خودمان را نباختیم و با تلاشی که همگی در کنار هم داشتیم، راهی برزیل شدیم. امیدوارم که در لیگ جهانی بازیکنی مصدوم نشود اما اگر خود من هم مصدوم بشوم نباید تیم ملی والیبال دچار خللی بشود.»


عبادی‌پور با اشاره به بیماری که سراغ فرهاد قائمی آمده، بیان داشت: «بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی والیبال قائمی بوده که در بسیاری بازی‌ها گره گشای مشکلات شده‌ است. تیم ملی والیبال به شدت به او نیاز دارد اما اگر نتواند ما را در رقابت‌های لیگ جهانی همراهی کند، باید بدون او به مصاف حریفان برویم و فرصت بازی به بازیکن دیگری می‌رسد. هر چند امیدوارم ما دوست خوبی را از دست ندهیم.»


او در مورد اینکه لوزانو گفته با استفاده از کتابی که دارد، شاگردانش را بهتر آماده رقابت با حریفان می‌کند، بیان کرد: «لوزانو به خوبی از لحاظ روانی ما را در دیدارهایی که داشتیم،‌ حمایت کرد. این موضع جدایی از تمرینات مناسبی بوده که به ما داده است. او در جریان بازی هم به موقع به داد تیم می‌رسد و از تجربه بالایی که دارد، استفاده می‌کند. البته بسیاری می‌گویند عیار اصلی تیم لوزانو در لیگ جهانی مشخص می‌شود اما من معتقدم او می‌تواند در تمامی دیدارها به خوبی تیمش را هدایت کند.»


عبادی‌پور در خصوص اینکه کدام رقیب ایران قوی‌تر از دیگر رقبا است، بیان داشت: «ما تمامی قدرت‌های والیبال جهان غیر از فرانسه را شکست دادیم. این بار هم می‌توانیم این حریفان را شکست دهیم، به شرطی که هماهنگی لازم را تا روز مسابقه حفظ کنیم. مهم‌ترین نقطه قوت ما در اتحادی است که بین بچه‌ها وجود دارد. البته همه حریفان ما آماده هستند و باید با تمرکز بالا با آنها بازی کنیم. هیچ‌وقت شکست برزیل، آمریکا و ایتالیا کار آسانی نخواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته