دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بسته خبری تئاتر؛

آماری از تماشاگران تئاتر شهر/«امان» برگزیده تئاتر تجربه دانشگاه تهران به اجرا رسید

آماری از تماشاگران تئاتر شهر «امان» برگزیده تئاتر تجربه دانشگاه تهران به اجرا رسید
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر در یک ماه اخیر اعلام شد.
کد خبر : 929523

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمار فروش ماهانه و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) تا پایان روز جمعه ۲ شهریورماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

سالن اصلی

نمایش «چاپلین» به کارگردانی مهران رنج‌بر که اجرای خود را از ۳۱ تیر در سالن اصلی تئاتر شهر با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۲۰۰ و ۲۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده بود، با مجموع ۲۸ اجرا و میزبانی از ۸ هزار و ۵۳۰ مخاطب توانست به فروشی معادل ۱ میلیارد و ۸۷۱ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان دست پیدا کرد و ۲ شهریور به اجرای خود پایان داد.

سالن قشقایی

نمایش «رابطه» به کارگردانی نیلوفر مهاریان که اجرای خود را از ۱۱ تا ۲۹ مرداد در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان روی صحنه برده بود، با ۱۵ اجرا و میزبانی از ۱۲۸۱ مخاطب به فروشی معادل ۱۷۸ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان رسید.

نمایش «خون مردگی» به کارگردانی مهدی جلینی که اجرای خود را از ۱۱ تا ۲۹ مرداد در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان روی صحنه برده بود، با ۱۵ اجرا و میزبانی از ۶۳۱ مخاطب به فروشی معادل ۸۳ میلیون و ۸۸ هزار تومان دست پیدا کرد.

نمایش «در انتهای گلو» به کارگردانی سیدمحمد جواد سیدی‌زاده که اجرای خود را از ۱۴ تیر در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با ۱۵ اجرا و میزبانی از ۷۲۵ مخاطب به فروشی معادل ۸۹ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان رسید و ۷ مرداد به اجرای خود پایان داد.

نمایش «تایتان» به کارگردانی بابک محمودزاده که به‌عنوان اجرای دوم سالن قشقایی از ۱۴ تیر روی صحنه رفته بود با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان و میزبانی ۱۳۸۲ مخاطب به فروشی معادل ۲۱۴ میلیون ۹۰۲ هزار تومان دست پیدا کرد و ۷ مرداد به اجرای خود پایان داد.

سالن سایه

نمایش «روز‌های بی‌باران» به کارگردانی سعید برجعلی که از ۲۵ خردادماه تا ۲۲ تیرماه در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود، توانست با مجموع ۲۴ اجرا و میزبانی از ۱۲۶۱ مخاطب به فروشی معادل ۱۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «پوده‌خواران» به کارگردانی امیر شفیعی که از ۲۹ خرداد‌ماه تا ۱۵ تیرماه در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود، با مجموع ۱۵ اجرا و میزبانی از ۳۳۶ مخاطب به فروشی معادل ۲۶ میلیون و ۱۲۴ هزار تومان دست پیدا کرد.

کارگاه نمایش

نمایش «خیلی زود عادت می‌کنیم» کارگردانی پرستو کرمی که از ۲۹ خرداد‌ماه تا ۲۲ تیرماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزارتومان به صحنه رفته بود، با ۲۲ اجرا و میزبانی از ۳۶۸ مخاطب به فروشی معادل ۳۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کرد.

نمایش «تاج سلطان» به کارگردانی علیرضا باقری که از ۱۶ خردادماه تا ۲۵ تیرماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۱۰ هزارتومان روی صحنه رفته بود، با ۸ اجرا و میزبانی از ۲۰۱ مخاطب به فروش ۱۸ میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی دست پیداکرده است.

نمایش «۷۳۰ کیلومتر» کارگردانی اشکان آبگون و سیاوش طاهری که از ۵ مرداد‌ماه تا ۲۲ مردادماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزارتومان روی صحنه رفته بود، با ۱۵ اجرا و میزبانی از ۳۵۷ مخاطب به فروش ۴۴ میلیون و ۳۸۴ هزار تومانی دست پیداکرده است.

سالن چهارسو

نمایش «در جستجوی بازیگر هملت» به کارگردانی مسعود دلخواه که اجرای خود را از ۱۴ تیرماه تا ۲۳ مرداد در سالن چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده بود، با مجموع ۲۸ اجرا و میزبانی از ۲۶۱۹ مخاطب توانست به فروشی معادل ۳۶۸ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان برسد.

لازم به ذکر است آمار فروش و تماشاگران نمایش‌های تالار هنر و تماشاخانه سنگلج پس از پایان اجرا‌ها به‌زودی اعلام خواهد شد.

تئاتر هامون میزبان نمایش «امان» می‌شود

نمایش «امان» نوشته عباس جمالی به کارگردانی مجتبی جدی و تهیه‌کنندگی آرش دهقان‌شاد، بعد از ۵ سال وقفه، از ۱۸ شهریورماه در تئاتر هامون به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش زینب ایزدپناه، مهسا بهروزی، نازنین حشم‌دار، سمیرا زائری و یاسمن نصیری به عنوان بازیگر حضور دارند.

گفتنی است این نمایش در نوزدهمین جشنواره تئاتر تجربه دانشگاه تهران موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر زن و در نخستین جشنواره تاتر هامون، کاندید بهترین کارگردانی و کسب تندیس بهترین بازیگر زن شده بود.

همچنین تا کنون حضور رها جهانشاهی به عنوان مجری طرح، فتاح زینوری: عکاس، حسام ناصری: موسیقی، نگین محمدعلی: طراح پوستر و بروشور، نازنین یارویسی: طراح نور، علیرضا لطفی زاده: طراحی و ساخت تیزر و موشن و امیر پارسائیان‌مهر: روابط عمومی در این نمایش قطعی شده است.

مجتبی جدی سال گذشته نمایشنامه "وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم" نوشته مارتین کریمپ را در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه برده بود که با استقبال خوب مخاطبان و منتقدان تئاتر روبرو شد.

«سر نخ» تمدید شد/ راز‌هایی که جان مهمانان را به خطر می‌اندازد!

نمایش «سرنخ» به نویسندگی سندی راستین، کارگردانی سپهر جاویدیان و تهیه کنندگی امیرحسین سرخیان و مشاور کارگردانی رها جهانشاهی از روز دوشنبه ۵ شهریورماه در خانه هنر دیوار پس از ۱۵ شب اجرای موفق تمدید شد.

فاطمه اکبرپور، گلنوش ایمانی، یاشاربرومند، هانا پیریائی، مکسان جلیل نژاد، یاسمن جرجانی، نیلوفر ذوالفقاری، عرفان رنجبر، کیانوش سلطانی متین، سارا فعلی و بهروز لسانی در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این اثر داستانی پر التهاب و معمایی را دنبال می‌کند که در آن همه به مهمانی خانوم چیز دعوت شده‌اند، افرادی در ابتدا یکدیگر را نمی‌شناسند، اما رفته رفته به راز‌هایی پی‌میبرند، راز‌هایی که جان آنها را به خطر می‌اندازد.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به طراح نور: علی کوزه گر، مشاور طراح صحنه: سعید یزدانی، طراح گرافیک، موشن گرافیک: زهرا حسینی، ساخت تیزر: کیانوش سلطانی متین، عکاسان: کیانوش سلطانی متین-زهرا حسینی، دستیار اول کارگردان: نیلوفر ذوالفقاری، دستیاران: گلنوش ایمانی و یاسمن جرجانی، طراحی لباس: گروه ایلوژن، دستیاران طراح نور: امیر حسین سیر-علیرضا کوزه گر-محمد کوزه گر، ساخت دکور: (دکوراسیون ناوک) غلامرضا عربی-عباس شوقی-امید سرلک-احمدرضا عربی-حمید رحیمی نیا، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت اشاره کرد.

علاقمندان به تهیه و رزرو بلیط می‌توانند از روز دوشنبه ۵ شهریورماه، ساعت ۲۱ به سایت تیوال و یا گیشه خانه هنر دیوار به آدرس خیابان کریمخان، خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا)، ابتدای خیابان جعفر شهری (سپند)، پلاک ٧٢ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر فروش اجرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته