دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1403 - 09:58
منظری توکلی به آنا خبر داد؛

ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر سرو از ۵ قاره جهان

ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر سرو از ۵ قاره جهان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر سرو از ۵ قاره جهان خبر داد.
کد خبر : 929494

علیرضا منظری‌ توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه در نخستین دوره جشنواره امامت و مهدویت، جشنواره شعر سرو به‌صورت ملی برگزار شد، اظهار کرد: از سال دوم جشنواره شعر سرو به‌صورت بین‌المللی برگزار و آیین اختتامیه در در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان انجام شد.

وی اضافه کرد: همزمان با جشنواره بین‌المللی شعر سرو از دوره دوم جشنواره «سروقامتان» ویژه دانش‌آموزان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد و جشنواره سرو قامتان عصر جدیدی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی گشود و موجب شد بسیاری از استعداد‌های ارزشمند در زمینه شعر مقاومت شناسایی و کشف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: در دوره سوم جشنواره امامت و مهدویت؛ در کنار فعالیت‌های هنری و فرهنگی بر فعالیت‌های علمی نیز تأکید شد، بنابراین علاوه بر سومین جشنواره بین‌المللی شعر سرو و دومین جشنواره ملی شعر سروقامتان؛ نخستین همایش سیره و زندگی امام حسین علیه‌السلام و نشاط معنوی را برگزار کردیم که اختتامیه هر سه رویداد در دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت برگزار شد.

منظری‌ توکلی با بیان اینکه جشنواره شعر سرو با محور‌های مختلف از فضایل و شخصیت امام حسین علیه‌السلام و شهدای مقاومت به‌خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، یادآور شد: آثار فاخر و متنوعی به دبیرخانه این جشنواره رسید و از ۵ قاره جهان آثار دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر سرو در راستای شناخت و ترویج آموزه‌های دینی از طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری و علمی فاخر برگزار می‌شود، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی مقرر شد در سراسر کشور برنامه‌هایی در قالب جشنواره امامت و مهدویت برگزار شود تا دلدادگان اهل بیت علیهم‌السلام در قالب این برنامه ابراز ارادت به ساحت ائمه اطهار علیهم‌السلام کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان از استان‌های فعال و پیشتاز در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت بوده است، افزود: ما به‌عنوان برنامه برتر انتخاب و تجلیل شدیم.

منظری‌ توکلی با بیان اینکه سرو در ادبیات نشانه مقاومت و آزادگی است، افزود: افتخار ماست که در پایتخت مقاومت جهان اسلام جشنواره شعر سرو را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته آثار فراوانی به جشنواره‌های شعر سرو؛ سرو قامتان و نخستین همایش سیره و زندگی امام حسین(ع) و نشاط معنوی ارسال شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ هزار اثر به دبیرخانه برنامه‌های ما در کرمان ارسال شد و عده زیادی از دانش‌آموزان، دانشجویان و اندیشمندان در برنامه‌های ما شرکت کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر اینکه امسال چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر سرو و سومین جشنواره ملی شعر سروقامتان ویژه دانش‌آموزی را در کرمان میزبانی خواهیم کرد، افزود: وجه تمایز برنامه‌های امسال علاوه بر پرداخت سیره امام حسین(ع) و شهدای مقاومت؛ زیارت جامعه کبیره است، امیدواریم آثار ارزشمند و ماندگاری در قالب این جشنواره‌ها درباره زیارت جامعه کبیره تولید شود.

منظری‌ توکلی از رونمایی پوستر چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر سرو در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید سلیمانی کرمان با حضور علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام زنگی‌آبادی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان، معاونان و رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر سرو و سومین جشنواره ملی شعر سرو قامتان در رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش آنا؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته