دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «رویانا» برگزار می‌شود

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی «رویانا» برگزار می‌شود
مدیر‌کل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت: قرار گرفتن جشنواره رویانا ذیل جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی اتفاق خوبی است که منافع زیادی برای دانش‌آموزان دارد.
کد خبر : 929490

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌مدیر‌کل دفتر آموزش متوسطه نظری در نشستی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولان پژوهشگاه رویان، بر پیگیری مفاد تفاهم‌نامه معاونت آموزش متوسطه و پژوهشگاه رویان تاکید کرد.

نادر کریمی گفت: قرار گرفتن جشنواره رویانا ذیل جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی اتفاق خوبی است که منافع زیادی برای دانش‌آموزان دارد و ایجاد جایگاه قانونی برای دانش‌آموزن با کمک مصوبه ۸۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی (آیین‌نامه جذب و پذیرش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان) برای جامعه هدف ما اهمیت به‌سزایی دارد.

در این نشست بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان منتخب استان‌ها که دغدغه پژوهشگاه رویان برای نیل به اهداف اصلی جشنواره و رشد پتانسیل‌های موجود در ایده‌های دانش‌آموزان است، تاکید شد.

در ادامه روح الله فتحی معاون آموزشی پژوهشگاه رویان در خصوص جشنواره رویانا گفت: جشنواره در سه مرحله برگزار خواهد شد. از دانش‌آموزان خواسته می‌شود ایده‌های خود را با کلیپ‌های ۳ دقیقه‌ای ارسال کنند. مرحله اول؛ طرح چهار سوال برای دانش‌آموزان متوسطه اول و چهار سوال برای دانش‌آموزان متوسطه دوم که دانش‌آموزان برای پاسخ به سوالات باید پروژه طراحی کنند (ساده‌سازی پژوهش) و بعد برای تکمیل طرح‌ها، مشاوری برای‌شان در نظر گرفته می‌شود. مرحله دوم؛ ارائه طرح به‌صورت برخط توسط دانش‌آموزان و داوری توسط داوران در پژوهشگاه است. مرحله سوم؛ حضور ۲۰ گروه از دانش‌آموزان منتخب در پژوهشگاه رویان طی ۳ روز و رقابت یک‌روزه نهایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته