دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«راه سوم» منتشر شد/ بررسی الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای

«راه سوم» منتشر شد  بررسی الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای
کتاب «راه سوم (الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه ای)» به کوشش فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی توسط انتشارات بین الملل منتشر شد.
کد خبر : 929487

به گزارش گروه فرهنگ  و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موضوع مورد توجه در روزگار امروز این است، همگان بدانند که بانوان می¬توانند در هردو بخش تمدن سازی نقش آفرینی کنند؛ چه بخش نرم افزاری و اصلی تمدن یا به تعبیر دیگر سبک زندگی و چه بخش سخت افزاری و حاشیه‌ای تمدن که عبارت است از پیشرفت در ساحت‌های مختلف اجتماعی مانند علمی، سیاسی، اقتصادی و... میتوانند نقشی پیش برنده داشته باشند. بررسی ویژه مسئله زن چه در تمدن اسلامی و چه در تمدن سوزی غربی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و این امر برعهده‌ی خود بانوان است. دختران و بانوان نیمی از جامعه اند و هم در حرکت عمومی جامعه به سمت تمدن اسلامی و هم به علت اثرگذاری بر دیگر اعضای جامعه، نقش ویژه‌ای دارند. بانوان همچون مردان، به منظور مقدمه سازی برای تحقق تمدن اسلامی، می‌بایست یک الگو تولید کنند و این الگوی اسلامی را به دیگر ممالک بشری بشناسانند.

کتاب «راه سوم» این وظیفه را برعهده گرفته است تا زنان مومن انقلابی بتوانند الگوی زن در ساحت نظر و عمل را به طور کامل نشان داده و برتری آن را اثبات کنند و با این نمایش، مقدمه‌ی تمدن نوین را فراهم نمایند و زنان مظلوم جهان را از چنگال جاهلیت مدرن نجات دهند.
کتاب در چهار فصل به چهار مسئله پرداخته است که عبارتند از «مسئله‌ی زن، مسئله‌ هویت، مسئله‌ حقوق، مسئله‌ حجاب و عفاف و روابط زن و مرد» که در هرفصل به صورت مفصل هرکدام از این مسائل را شرح داده و براساس منظومه‌ی فکری رهبر انقلاب، آن‌ها را بررسی کرده است.

انتشارات بین الملل «راه سوم (الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه ای)» به کوشش فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی، را با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، در ۶۵۴ صفحه و به بهای ۴۵۰ هزار تومان درتابستان ۱۴۰۳ منتشر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته