دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1403 - 14:16

قاهره : خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم

قاهره : خواهان کاهش تنش در منطقه هستیم
وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: ما با نگرانی تشدید تنش در جبهه لبنان را دنبال می کنیم و خواستار به کار گیری تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای کاهش تنش در منطقه هستیم.
کد خبر : 929435

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد: ما با نگرانی تشدید تنش در جبهه لبنان را دنبال می‌کنیم و خواستار به‌کارگیری تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی برای کاهش تنش در منطقه هستیم.

وزارت خارجه مصر با تاکید بر لزوم آتش بس جامع و فراگیر در غزه تصریح کرد: ما بر پایان دادن به جنگ جاری در نوار غزه تاکید می‌کنیم.

به گزارش آنا، حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای از پاسخ اولیه به ترور شهید فؤاد شکر فرمانده ارشد حزب‌الله خبر داد و گفت در راستای پاسخ به شهادت سردار فؤاد شکر، رزمندگان مقاومت یک حمله هوایی بزرگ به عمق اراضی رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

حزب‌الله لبنان درباره تعداد موشک‌های پرتاب شده به سمت مواضع رژیم صهیونیستی اعلام کرد  تعداد موشک‌های کاتیوشا پرتاب شده تاکنون از تعداد ۳۲۰ به سمت مواضع دشمن فراتر رفته است.

حزب‌الله لبنان همچنین در خصوص هرگونه حمله رژیم صهیونیستی علیه مواضع غیرنظامیان هشدار داد و تصریح کرد «در صورت هدف قرار دادن غیرنظامیان، پاسخ شدید و دردناکی از راه خواهد رسید».
 
در این بیانیه با تأکید بر آمادگی کامل حزب‌الله لبنان در مقابل هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تأکید شده است «مقاومت در لبنان در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد و با قدرت خواهد ایستاد و مراقب هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی خواهد بود».حزب‌الله همچنین تصریح کرد «عملیات ما زمان می برد و پس از آن بیانیه مفصلی در مورد مسیر و اهداف آن صادر خواهیم کرد».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته