دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وقوع انفجار در پمپ بنزین نزدیک پارک ساعی

وقوع انفجار در پمپ بنزین  نزدیک پارک ساعی
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، از انفجار در پمپ بنزین خیابان ولیعصر خبر داد.
کد خبر : 929432

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگازری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام سخنگوی سازمان آتش نشانی ساعت ۷:۳۷ دقیقه صبح امروز یکشنبه، یک حادثه انفجار در یکی از مخازن پمپ بنزین خیابان ولیعصر نزدیک پارک ساعی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: حادثه به این شکل بود که یک کارگر ۵۵ ساله این پمپ بنزین، قصد ورود به یکی از مخازنی را داشته که قبلا از بنزین خالی شده بود؛ اما قبل از ورود، در نزدیکی ورودی این مخزن، یک دستگاه برقی را روشن می‌کند و اینچنین یک کوپ یا انفجار لحظه‌ای رخ می دهد.

ملکی گفت: این کارگر در انفجار بسیار آسیب می بیند و شرایط وخیمی داشته که به عوامل اورژانس تحویل داده شد و به بیمارستان انتقال داده شد. اما خوشبختانه این انفجار به افراد دیگری آسیب وارد نکرد.

وی با اشاره به علت این حادثه افزود: تجمع بخارات بنزین داخل مخزنی که از بنزین خالی بوده و ایجاد یک جرقه، باعث این انفجار لحظه ای شده است. این انفجار شعله وری نداشت و همکاران من پس از ایمنی سازی محل را ترک کردند.

به گفته فراهانی معاون فنی اورژانس تهران نیز این کارگر ۵۵ ساله با وضعیت وخیم و در حال عملیات احیا به بیمارستان مطهری تحویل داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته