دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1403 - 12:08

رشد ۸ درصدی تولید مگاواتی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در ۱۴۰۳

رشد ۸ درصدی تولید مگاواتی نیروگاه‌های مقیاس کوچک در ۱۴۰۳
حداکثر تولید غیرهم‌زمان نیروگاه‌های مقیاس کوچک حرارتی در اوج بار سال جاری با تلاش نیروگاه‌ها در جهت حفظ و افزایش سطح تولید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید نیروگاهی به میزان ۱۱۰ مگاوات از ابتدای سال جاری با رشد ۸ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱۳۷۹ مگاوات رسید.
کد خبر : 929424

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، توسعه مولد‌های مقیاس کوچک حرارتی دارای توجیه فنی و اقتصادی با سازوکار‌های حمایتی این کسب و کار با خرید تضمینی از سال ۱۳۸۷ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است. این نیروگاه‌ها با دارابودن راندمان بالاتر از متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی شبکه و نزدیک بودن به محل مصرف علاوه برتامین برق، مزایایی از جمله کاهش تلفات و بهبود کیفیت توان را دارند.

در سال گذشته با ابلاغ مقررات جدید خرید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و با امکان عقد قرارداد‌های دوجانبه از طریق سازوکار عرضه برق در بورس انرژی و معافیت مصرف‌کننده طرف قرارداد‌های دوجانبه، رویکرد توسعه این نیروگاه‌ها دنبال شد.

بر اساس گزارش وزارت نیرو (پاون)؛ همچنین وفق ضوابط و در جهت توسعه هدفمند، اعلام عمومی نقاط حایز اولویت به همراه ظرفیت مورد نظر در مناطق مختلف کشور و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در دست اقدام است. همچنین شرکت‌های برق آماده همکاری و حمایت از احداث نیروگاه‌های خودتامین بالاخص توسط صنایع هستند تا با افزایش ظرفیت‌های تولید در نقاط مصرف، بیش از پیش از مزایای این گونه مولد‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته