دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح مرکز مطالعات ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در تایلند

افتتاح مرکز مطالعات ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در تایلند
رئیس دانشگاه نورت بانکوک با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاری‌ها با ایران گفت: دانشگاه ما با روی باز و نگاهی روشن به این همکاری‌ها می‌نگرد و آماده است تا در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های فرهنگی و علمی با ایران همکاری کند.
کد خبر : 929353

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور افتتاح مرکز مطالعات ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه نورت بانکوک، نشستی با حضور مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، مسئولان دانشگاه نورت بانکوک از جمله پاتاما روب سوانکول، رئیس دانشگاه، ترا کول شیت واتاناناکورن و رئیس دانشکده هنر‌های لیبرال، پوریپات پراوات رون رینگ، رئیس امور اداری و دانشجویی و خانم سوپاشا دیساوای، مدیر دفتر امور بین‌الملل از طرف دانشگاه برگزار شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در این نشست با تأکید بر پیوند‌های پابرجا مانده از روابط قدیمی ایران و تایلند، با اشاره به این موضوع که همکاری‌های فرهنگی و آموزشی بین دو کشور می‌تواند به تقویت این روابط تاریخی کمک کند گفت: افتتاح مرکز مطالعات ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه نورت بانکوک نمونه‌ای از این همکاری‌های مستمر است که ریشه در تاریخ و به توسعه بیشتر روابط دوجانبه منجر خواهد شد.

وی به یکی از نکات مشترک و برجسته بین ایران و تایلند اشاره و افزود: هر دو کشور در طول تاریخ خود، هیچ‌گاه زیر سلطه هیچ قدرت خارجی قرار نگرفته و این استقلال و مقاومت در برابر سلطه خارجی، نقطه قوتی برای هر دو کشور محسوب می‌شود و نشان‌دهنده عزم و اراده ملت‌های ایران و تایلند در حفظ حاکمیت و فرهنگ خود است.

زارع بی‌عیب ادامه داد: این ویژگی مشترک، علاوه بر پیوند‌های تاریخی، می‌تواند پایه‌ای محکم برای توسعه همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و بین‌المللی بین ایران و تایلند باشد. افتتاح مرکز مطالعات ایران و مرکز آموزش زبان فارسی در تایلند می‌تواند به عنوان بخشی از این مسیر مشترک به شمار رود که بر پایه احترام متقابل و درک عمیق‌تر از فرهنگ‌ها و تاریخ‌های یکدیگر بنا شده است.

وی در ادامه، گفت: در صورت افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه نورت بانکوک این اقدام، گامی مهمی در جهت تقویت روابط بین ایران و تایلند است. آموزش زبان فارسی در تایلند می‌تواند به عنوان پلی برای ایجاد درک عمیق‌تر و ارتباط نزدیک‌تر بین دو ملت عمل و با یادگیری زبان فارسی، دانشجویان تایلندی نه تنها با زبان و ادبیات غنی ایران آشنا بلکه فرصتی برای کشف فرهنگ، تاریخ و هنر ایرانی نیز خواهد بود.

رایزن فرهنگی کشورمان تأکید کرد که زبان فارسی به عنوان یکی از کهن‌ترین و غنی‌ترین زبان‌های جهان، نمادی از تمدن و فرهنگ ایرانی است. با یادگیری زبان فارسی، دانشجویان و علاقه‌مندان تایلندی می‌توانند به درکی عمیق‌تر از تاریخ و فرهنگ ایران دست یابند و این امر می‌تواند به تقویت پیوند‌های فرهنگی و ایجاد تفاهم متقابل بین دو کشور کمک کند.

زارع‌بی‌عیب افزود: یادگیری زبان فارسی می‌تواند دریچه‌ای به دنیای پرشور و زیبای شعر و ادبیات ایرانی باز کند و به دانشجویان تایلندی امکان می‌دهد تا با مفاهیم عمیق فلسفی، عرفانی و انسانی که در این اشعار نهفته است، آشنا شوند.

دانشگاه نورت بانکوک با روی باز به همکاری‌ با ایران می‌نگرد 

رئیس دانشگاه نورت بانکوک به نقش مهم دانشگاه‌ها در اطلاع‌رسانی صحیح اشاره و بیان کرد: وظیفه دانشگاه‌ها این است که واقعیت‌ها و اطلاعات دقیق را به دانشجویان و عموم مردم منتقل کنند.

وی تأکید کرد که دانشگاه‌ها به عنوان مراکز علمی و تحقیقاتی باید نقش فعالی در ارائه اطلاعات درست و غیر جانب‌دار داشته باشند و از طریق برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی، به دانشجویان و جامعه کمک کنند تا به درک عمیق‌تر و دقیقی از فرهنگ‌ها، کشورها و مسائل جهانی دست یابند.

رئیس دانشگاه نورت بانکوک افزود: همکاری با مراکز فرهنگی و آموزشی از کشورهای مختلف از جمله ایران می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند و فرصتی برای معرفی واقعیت‌های فرهنگی و علمی به شکل صحیح و جامع فراهم آورد. این همکاری‌ها می‌توانند به تقویت روابط فرهنگی و علمی و ارتقاء فهم متقابل بین ملت‌ها کمک کنند.

پاتاما روب سوانکول، رئیس دانشگاه نورت بانکوک به آمادگی دانشگاه نورت برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با ایران اشاره کرد و گفت: دانشگاه نورت بانکوک با روی باز و نگاهی روشن به این همکاری‌ها می‌نگرد و آماده است تا در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های فرهنگی مشترک با ایران همکاری کند.

وی ابراز کرد: این نوع همکاری‌ها می‌توانند به تقویت روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور کمک و فرصت‌های جدیدی برای تبادل دانش و تجربیات فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته