دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 14:34

معایب لیگ برتر در هفته دوم| ادامه بی توجهی یک مربی به نشست‌های خبری/ هرج و مرج عجیب کنار زمین‌ها و قانونی که صدای مربیان را در آورد

معایب لیگ برتر در هفته دوم| ادامه بی توجهی یک مربی به نشست‌های خبری  هرج و مرج عجیب کنار زمین‌ها و قانونی که صدای مربیان را در آورد
با گذشت دو هفته از رقابت‌های لیگ برتر هنوز ایرادهای زیادی وجود دارد که برطرف نشده است. 
کد خبر : 929301

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، متاسفانه همچنان ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات ایراد دارد و حتی سیستم کمک داور ویدیویی دچار مشکلاتی است که باعث بروز یک سری ایرادات مهم شده است.در زیر به نقاط ضعف برگزاری مسابقات در هفته دوم می‌پردازیم.

جمعیت ورزشگاه یادگار امام 

تعداد حاضران در ورزشگاه یادگار امام آن‌قدر زیاد بود که احتمال بروز هر حادثه ناگواری وجود داشت اما خوشبختانه قضیه به خیر گذشت. قطعاً اگر بلیت فروشی درست و اصولی باشد تماشاگران می‌توانند به راحتی وارد ورزشگاه شوند و شاهد حضور یک سری از افراد روی دیوارهای ورزشگاه نخواهیم بود هرچند که باید فکری هم به حال جمعیت زیادی که دور و بر میدان مسابقه حضور دارند و معلوم نیست چه کاره‌اند، کرد. 

تناقض در VAR

اینکه بعضی از ورزشگاه‌ها ستم کمک داور ویدیویی ندارند و بازی‌ها بدون VAR برگزار می‌شود یک ایراد اساسی است و در واقع باید گفت با این کار عدالت رعایت نخواهد شد. حالا بماند که سیستم کنونی هم با کمک صدا و سیما نصب شده و می‌شد این کار را فصل گذشته هم انجام داد اما بنا به دلایل نامعلومی تقریباً همه مسابقات فصل گذشته بدون VAR برگزار شد. 

صحنه‌های مشکوک روی اسکوربورد نیست 

بسیاری از صحنه‌های مشکوک داوری روی اسکوربورد ورزشگاه‌ها پخش نمی‌شود و سیستم VAR ایرادهای زیادی دارد که حتماً باید در هفته‌های آینده برطرف شود وگرنه این سیستم نه تنها کمکی به داوران نمی‌کند بلکه خودش تبدیل به معضلی جدید خواهد شد.

ورزشگاه های پر ایراد

با وجود تاکید مسئولان مربوطه و رئیس ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها همچنان بسیاری از ورزشگاه‌هایی که مسابقات لیگ برتر در آنها برگزار می‌شود ایرادهای زیادی دارد که برطرف نشده است. با این حساب منتقدان می‌گویند چه اصراری وجود داشت که مسابقات از ۲۵ مرداد آغاز شود اما به هر حال این کار انجام شده و تنها راه‌حل موجود این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بقیه ایرادها برطرف شود. 

بازیکنان زیر ۲۱ سال

یکی از انتقادات مربیان این است که دو بازیکن زیر ۲۱ سال حتما باید در لیست ذخیره‌ها حضور داشته باشند و تعداد بازیکنان بزرگسال کم شده است. این قضیه هم حتماً باید بررسی و کارشناسی شود چرا که تقریباً همه مربیان لیگ برتری به آن انتقاد دارند.

کنفرانس‌های مطبوعاتی 

کنفرانس‌های مطبوعاتی هم مثل سال‌های گذشته بدون نظم و انضباط انجام می‌شود و به جرات می‌توان گفت بعضی از مربیان لیگ برتری هر وقت خودشان دلشان خواست در کنفرانس حاضر می‌شوند و خیلی وقت‌ها پاسخگوی اصحاب رسانه نیستند. قاعدتاً تا زمانی که بابت غیبت هر مربی جریمه‌ای در نظر گرفته نشود این مشکل حل نخواهد شد و راه‌حل منطقی دیگری به ذهن نمی‌رسد. به طور مثال برای هفته دوم ساکت الهامی در کنفرانس خبری قبل و بعد از بازی شرکت نکردف مازیار زارع هم در نشست خبری قبل از بازی شرکت نکرد. در مقابل فردی مثل مورایس حدود 40 دقیقه در خرم آباد با خبرنگاران مصاحبه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته