دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 00:30

مهرانپور:استقلال روی معایب دفاعی خود کار کند/نیاز داریم تا فرهنگ VAR در فوتبال ما جا بیفتد

مهرانپور:استقلال روی معایب دفاعی خود کار کند نیاز داریم تا فرهنگ VAR در فوتبال ما جا بیفتد
بازیکن سابق استقلال گفت: چقدر خوب است که استقلال روی معایب خط دفاعی خود کار کند و به این تیم خیلی امیدوارم.
کد خبر : 929173

محمدرضا مهرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره توقف استقلال مقابل ملوان در هفته دوم لیگ برتر اظهار کرد: در ابتدای فصل هستیم و استقلال برای رسیدن به کیفیت مدنظر به زمان نیاز دارد. از حق نگذریم که ملوان بازی بسیار خوبی را ارائه کرد و در ادامه فصل شاهد خواهید بود که این تیم نتایج بسیار خوبی می‌گیرد.

کاکوتا کمک زیادی به استقلال می‌کند

وی ادامه داد: کار استقلال برای آنکه در کورس قهرمانی بماند بسیار سخت است و رقبا برای متوقف کردن این تیم برنامه‌ریزی کرده‌اند. گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ دو بازیکن خارجی جدید استقلال با کیفیت هستند، به خصوص کاکوتا ولی هنوز با تیم هماهنگ نشده‌اند و در ادامه راه عملکرد بهتری خواهند داشت. گوستاوو بلانکو هم اوایل حضورش در استقلال دلچسب نبود، اما هر چه گذشت بازیکن مؤثرتری شد. مطمئن هستم کاکوتا کمک زیادی می‌کند. البته امتیازاتی که در ابتدای فصل از دست برود ارزش خود را در طول فصل به خصوص در هفته‌های پایانی نشان می‌دهند. این دیدار در قزوین برگزار شد، اما برای استقلال بازی خانگی محسوب می‌شد و باید امتیازات کامل را از بازی با ملوان می‌گرفت.

بازیکنان استقلال صددرصد آماده نیستند

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: بازیکنان استقلال با توجه به بدنسازی سنگینی که در پیش فصل داشتند به زمان نیاز دارند تا بتوانند در فرم بازی قرار بگیرند. اصطلاحاً بدن بازیکنان ول نکرده و هنوز آمادگی صددرصدی برای برگزاری یک بازی کامل را ندارند. به این استقلال خیلی امیدوارم و ان‌شاءالله در ادامه فصل شاهد نتایج بسیار خوبی برای این تیم باشیم. فراموش نکنیم در این فصل سیستم VAR خیلی به فوتبال ما کمک کرده و می‌کند. داور ویدئویی علم روز فوتبال است که در این سال‌ها فوتبال ما از این تکنولوژی مغفول مانده بود. امسال که داریم آن را به فال نیک می‌گیریم و شاهد هستیم چقدر روی نتایج تأثیرگذار است.

نیاز داریم تا فرهنگ VAR در فوتبال ما جا بیفتد

وی تأکید کرد: VAR برای یک تیم خاص نیست. همان لحظه یا بعداً همه می‌توانند تصمیم داور را روی یک صحنه ببینند. هیجانی که در شرایط مسابقه است روی احساس انسانی که تصمیم VAR روی نتیجه تیمش اثر دارد، مؤثر است. بعد از آنکه هیجان از بین رفت و صحنه مورد بازبینی قرار گرفت، می‌پذیرند که داوران با استناد به تصاویری که دوربین‌های مختلف VAR به آنها داده تصمیم گرفته‌اند و به اشتباه خود پی می‌برند. بدون شک نیاز داریم تا فرهنگ VAR در فوتبال ما جا بیفتد و چون در فوتبال ما اتفاق نوینی است در طول زمان با این موضوع کنار خواهیم آمد. شاید ایراد‌هایی داشته باشد، اما بسیاری از حواشی را از بین می‌برد و سود این تکنولوژی خیلی بیشتر از ضررش است.

استقلال روی معایب دفاعی خود کار کند

مهرانپور در مورد آسیب پذیر بودن خط دفاعی استقلال در بازی با ملوان تصریح کرد: نمی‌دانم چه شرایطی پیش آمده و محمدحسین مرادمند هنوز به تیم اضافه نشده، اما توصیه‌ام به جواد نکونام حفظ این مدافع است. سیلوا هنوز به آمادگی نرسیده و در برخی صحنه‌ها به راحتی جا می‌ماند. آرمین سهرابیان هم روی هوا بازیکن مسلطی است، اما روی زمین راحت‌تر می‌شود از او گذر کرد. روزبه چشمی هم چنین شرایطی را دارد. چقدر خوب است که استقلال روی معایب خط دفاعی خود کار کند. سال گذشته استقلال با سه دفاع بازی می‌کرد و این فصل با چهار دفاع بازی می‌کند و این سیستم زمان بر است تا بازیکنان بتوانند جا بیفتند. سامان فلاح که به تیم ملی دعوت می‌شود هم یکی از بازیکنانی است که می‌تواند در پست دفاع میانی بازی می‌کند و هرچه قدر استقلال در پست حساس دفاع میانی بازیکن داشته باشد به نفعش است.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته