دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی مسایل و مشکلات موکب‌داران ایرانی در کربلا/ ضرورت توجه به ارتقای سطح فرهنگی این مراسم

بررسی مسایل و مشکلات موکب‌داران ایرانی در کربلا  ضرورت توجه به ارتقای سطح فرهنگی این مراسم
در دیدار شماری از موکب داران ایرانی با نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در کربلا مسایل و مشکلات موکب داران اربعین بررسی و بر لزوم فعالیت بیشتر در حوزه برنامه‌ها و ارتقای سطح فرهنگی این مراسم تاکید شد.
کد خبر : 929141

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در کربلا بسر میبرد، پنج شنبه (اول شهریور) در دیدار شماری از موکب داران ایرانی ضمن بررسی مسایل و مشکلاتشان، دیدگاه و نقطه نظرات آنان را در خصوص ضرورت توجه به ارتقای سطح فرهنگی این مراسم شنید.

در این نشست که چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجمع مواکب کشور و فعالان مردمی در حوزه موکب داری شرکت داشتند ضمن بررسی راهکار‌های حضور فعال‌تر موکب داران برای برگزاری بهتر این مراسم معنوی، بر لزوم فعالیت بیشتر در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی تاکید شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه موکب و موکب داری در کشور همچنان دوران جوانی و رشد خود را طی می‌کند، تاکید کرد: باید این حوزه هر چه بیشتر بالنده و به نحو مطلوب از آن استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به حضور شخصیت‌های بسیاری در مراسم اربعین بعنوان خادمان زائران، گفت: سرمایه گذاری برای اربعین در جهان امروز نمونه است و این عشق و علاقه مردم و حضور شخصیت‌ها سرمایه بزرگی است و باید تا آنجا که ممکن است از مشکلات کاسته شود و به بهروری بیشتر توجه شود.

وی درادامه در ارتباط با مواردی که از سوی موکب داران بعنوان دغدغه مطرح شد، توضیحاتی بیان کرد و لزوم تهیه پیوست فرهنگی با توجه به شرایط روز برای موکب‌ها را خاطرنشان ساخت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از موکب داران خواست که به کمک کمیته فرهنگی و اموزشی اربعین آمده و آنچه را که مدنظرشان است تدوین و برای بعثه مقام معظم رهبری ارسال نمایند تا در بازنگری و تهیه پیوست فرهنگی مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین خواستار استمرار برگزاری این گونه جلسات درداخل کشور شد و به نقش موکب‌های مردمی دراثرگذاری درعرصه‌های فرهنگی اشاره و تصریح کرد: با تعامل و همکاری و ارائه راهکار‌های مناسب می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در میدان فعالیت‌های فرهنگی اربعین بهره گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته