دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ولی پور عنوان کرد؛

توسعه برنامه پزشکی خانواده با یک پزشک برای هر خانواده

توسعه برنامه پزشکی خانواده با یک پزشک برای هر خانواده
رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، بر ضرورت توسعه برنامه پزشکی خانواده در کشور تاکید کرد و گفت: هر خانواده ایرانی باید یک پزشک مشخص و ثابت داشته باشد.
کد خبر : 929119

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد ولی پور، با اشاره به برگزاری همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، افزود: همایش سالیانه پزشکان عمومی سراسر کشور حول محور بیماری‌های شایع که بیشترین بار مراجعه به پزشکان عمومی دارند شکل گرفته در این همایش بیماری‌های شایع مثل دیابت، فشار خون، بیماری‌های عفونی، زنان و بارداری، بیماری‌های کودکان، گوارش، مسمومیت‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با اشاره بر آموزش جدیدترین مقالات و درمان‌ها توسط اساتید رشته‌های مختلف تخصصی در این همایش، اضافه کرد: حدود ۱۰۰ هزار پزشک عمومی در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

ولی پور گفت: پزشکان عمومی در دور دست‌ترین نقاط کشور، مراکز بهداشت روستاها، نقاط مرزی، نقاط با آب و هوای بسیار بد، اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: دیابت شایع‌ترین بیماری در کشور است و اغلب بیماران به علت فشارخون در کلینیک‌ها و مراکز درمانگاهی به پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند.

ولی پور افزود: مراکز اورژانس هم شامل‌رشته‌های مختلف هستند و پزشک عمومی که در اورژانس فعالیت دارد باید آمادگی مدیریت و درمان را داشته باشد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور اظهار کرد: درمان‌ها، شیوه‌های کنترل و گروهی کار کردن حائز اهمیت است.

وی گفت: بحث پزشکی خانواده و نظام ارجاع لازم است به کمک رسانه‌ها فراگیر شود تا هر خانواده‌ای یک پزشک ثابت داشته باشد.

ولی پور گفت: این طرح‌ها توسط بیمه سلامت در حال اجراست به طوری‌که یک جمعیتی را تحت پوشش یک پزشک عمومی قرار می‌دهند تا پرونده سلامت آن خانواده را بررسی کند یعنی در جریان تمام بیماری‌هایی که در آن خانواده وجود دارد، قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته