دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1403 - 07:21
در تماس تلفنی با عراقچی مطرح شد؛

امیدواری بورل نسبت به تداوم مشورت‌های سیاسی ایران و اتحادیه اروپا

امیدواری بورل نسبت به تداوم مشورت‌های سیاسی ایران و اتحادیه اروپا
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با عراقچی ابراز امیدواری کرد گفت‌وگوها و مشورت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا در دولت جدید ادامه و گسترش یابد.
کد خبر : 929104

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در تماس تلفنی با «سیدعباس عراقچی» انتخاب وی را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

بورل در این تماس تلفنی با اشاره به معضلات موجود منطقه‌ای و جهانی ابراز امیدواری کرد گفتگو‌ها و مشورت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا در دولت جدید ادامه و گسترش یابد. 

سیدعباس عراقچی نیز با تشکر از تماس و تبریک بورل، ضمن اشاره به زمینه‌های متنوع و متعدد تعامل بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می‌کند و لازمه آن گفتگو برای حل مشکلات فیمابین و رفع سیاست‌های نادرست کشور‌های اروپایی است. 

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برخی از موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین تحولات مربوط به جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را مورد توجه و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته