دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1403 - 07:05

هریس نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را رسماً پذیرفت

هریس نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را رسماً پذیرفت
کامالا هریس در آخرین شب کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شهر شیکاگو نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی این حزب را رسما پذیرفت و خطاب به جمهوری‌خواهان نیز گفت که در صورت پیروزی، رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهد بود.
کد خبر : 929103

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا،  پنجشنبه شب به وقت محلی در سخنانی در روز پایانی کنوانسیون ملی چهار روزه حزب دموکرات اظهار کرد: از سوی مردم و تمام آمریکایی‌ها فارغ از حزب، نژاد، جنسیت، زبان مادری، از طرف مادرم و هر کسی که یک ماجرای غیرمعمول را آغاز می‌کند، از طرف کسانی که سخت کار می‌کنند، رویاهایشان را دنبال می‌کنند؛ نامزدی برای ریاست جمهوری آمریکا را می‌پذیریم.

هریس خطاب به جمهوری‌خواهان هم گفت: می‌دانم امشب افرادی با دیدگاه‌های سیاسی مختلف ما را تماشا می‌کنند. می‌خواهم بدانید که قول می‌دهم رئیس جمهوری برای همه آمریکایی‌ها باشم. باور داشته باشید که کشور را فراتر از حزب و خودم قرار می‌دهم.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بیش از یک ماه پیش از شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری و از نامزدی معاونش هریس حمایت کرد. هریس در صورتی که در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، اولین زن و اولین آمریکایی هندی‌تباری خواهد بود که به ریاست جمهوری آمریکا می‌رسد.

وی در یک ماه گذشته توانست ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی از حامیانش دریافت کند که یک رکورد به شمار می‌آید. هریس همچنین در نظرسنجی‌ها توانسته است در ایالت‌های مهم فاصله خود را با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان کم کرده و یا از وی پیشی بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته