دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتر طهرانچی روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران تبریک گفت

دکتر طهرانچی روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران تبریک گفت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران و به ویژه پزشکان دلسوز، متعهد و زحمتکش خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.
کد خبر : 929056

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی یکم شهریور، روز بزرگداشت شیخ الرئیس بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران و به ویژه پزشکان دلسوز، متعهد و زحمتکش خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت‏ کرامش ‏که چراغ راه بشریت‏ اند

یکم شهریور، روز بزرگداشت حکیم و دانشمند شهیر، شیخ الرئیس بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران و به ویژه پزشکان دلسوز، متعهد و زحمتکش خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می گویم.

 

جامعه پزشکی کشور، افتخار دارد که شخصیتی به بزرگی بوعلی سینا در تاریخ تمدنی این کشور دارد که الگویی تمام عیار به شمار می آید. روز بزرگداشت این دانشمند نامدار، فرصت مغتنمی است تا از تلاشها و خدمات صادقانه این عزیزان تشکر و قدردانی شود که حقیقتا مراقبت از سلامت روحی و جسمی جامعه به حضور گرانقدر آنان بستگی دارد.

 

در پیشینه تاریخی و فرهنگ ایرانی اسلامی همواره طبابت از جایگاه ویژه‏ای برخوردار بوده و این ارزش دانش پزشکی تا جایی پیش رفته که از آن به عنوان احیاء‏گر یاد می کنند و درآمیخته شدن آن با حکمت و اخلاق ویژگی های متفاوتی را برای آنان ایجاد کرده است که نفس عمل پزشکان را حساس تر و دقیق تر می کند.

 

امروز یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار در هر جامعه ای به حوزه سلامت، درمان و بهداشت بستگی دارد و هر کشوری می‏کوشد علاوه بر این موضوع، از جنبه تحقیقات علمی و پژوهشی و نوآوری جدید در رشته پزشکی سرآمد باشد. باعث مباهات است که ایران یکی از کشورهای پیشرو در علوم پزشکی است و نام محققان و پزشکان در جهان طنین انداز است.

 

در عصری که به مادیات بیش از پیش توجه می شود، به واقع نباید به جامعه پزشکی صرفا به‌عنوان شغل نگاه کرد؛ چراکه برخی مشاغل همچون پزشکی، پرستاری، معلمی،نویسندگی و... «عشق و تخصص» و «علم و ایمان» در هم تنیده شده است و چنین ویژگی است که این حرفه را متقاوت و متمایز کرده است.

 

باعث افتخار است که مجموعه پزشکی خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در بخش آموزش و پژوهش پزشکی و ارائه خدمات سلامت و درمان محور در کشور نقش تعیین کننده ای دارد و به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کند. امید دارم با اجرای سند تحول و تعالی در حوزه پزشکی شاهد رشد چشمگیر آن باشیم که مسئله محوری و پاسخگویی به مشکلات در این حوزه توجه شده است و مطمئنا این مهم با همت و تعهد همه دست اندرکاران حوزه پزشکی دانشگاه میسر خواهد بود. 

 

این دانشگاه در کنار مسائل آموزشی تخصصی که باید سرآمد باشد، در نظام تربیت اخلاقی و تخصصی نیز باید پیشرو باشد تا بتواند نیرویی سرآمد برای کشور تربیت کند.  

 

ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان روز پزشک را به همه اعضای خدوم این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏گویم و امیدوارم این عزیزان همچون گذشته با تاسی از مکتب حسینی در راه خدمت به مردم شریف ایران از هیچ کوششی دریغ نداشته باشند؛ برای همه آنان از درگاه خداوند متعال، عزت، سلامتی و توفیق روز افزون مسالت دارم.

محمد مهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته