دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین اعلام شد

جزئیات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین اعلام شد
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح جزییات مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین گفت: حدود ۱۴ کیلومتر از مسیر‌های پایتخت برای این مراسم پیش‌بینی شده و بیش از یک هزار و ۲۰۰ موکب به راهپیمایان خدمات ارائه می‌کنند.
کد خبر : 929051

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونوئی معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز پنجشنبه گفت: مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین روز یکشنبه پس از نماز صبح از میدان آیینی امام حسین با قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز صبح آغاز می‌شود و راهپیمایان به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ موکب مردمی در این مسیر تدارک دیده شده است؛ افزود: در این مواکب خدمات رسانی پذیرایی زائران و عزاداران و برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده است. ۲۰۰ موکب بصورت خانوادگی اداره می‌شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می‌کنند. بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوان‌ها اداره می‌کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیئات مذهبی شهر تهران در آن‌ها حضور دارند.

خونوئی تاکید کرد: قرار است تا همکاران در مدیریت موکب نوجوانان کمترین دخالت کنند تا آنان در مسیر اتفاقات و کنش فرهنگی قرار گیرند و این امر را به صورت کامل به آنها واگذار کردیم تا بتوانند این تمرین را انجام دهند.

معاون شهردار تهران، شعار مراسم امسال را «لشکر حسین لشکر قدس» عنوان کرد و گفت: آیین جاماندگان اربعین شهر تهران حدود ۱۴ سال است که توسط جمعی از جوانان مسجدی تهران در مسیری که همین مسیر اجرا می‌شود که تبدیل آن به یک آیین شهری، شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران توفیق خدمت‌گزاری به زائران و مواکبی که در این مسیر قصد خدمت دارند را پیدا کردند.

خونوئی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین در ۳ مسیر کلی حضور دارد و خدمات لازم از قبیل آماده کردن سازه، فضا و ملزومات اجرای برنامه و همکاری لازم با پلیس انتظامی، راهور پیش بینی شده است.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی در روز اربعین افزود: مواکبی به نام موکب ام‌البنین (س) در مسیر تعبیه شده که خدمات مادر و کودک ارائه می‌دهد و زنان می‌توانند با فرزند خود در مسیر حضور یابند.

تدارک خدمات حمل و نقل برای راهپیمایان جاماندگان اربعین

خونویی اظهار کرد: خدمات رفاهی لازم با هماهنگی با اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی ویژه برای راهپیمایان در طول راهپیمایی تدارک دیده شده تا زائران و عزاداران به راحتی بتوانند به نقاط ابتدایی که حرکت کردند باز گردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه تمرکز مخاطب در حوزه فرهنگی شهرداری بر روی مخاطب نوجوان است، افزود: تلاش شده در مسیر هویت بخشی به نوجوان‌ها حرکت کنیم؛ به این صورت که نوجوانان در مسیر ورود به فضای کنشگری فرهنگی قرار گیرند و هویت اجتماعی و فرهنگی خود را در مراکز فرهنگی با مواجه با اقدامات فرهنگی بتوانند به ساخت هویت خود برسانند.

وی ادامه داد: یک دسته از اقداماتی که نوجوانان طی دو تا سه سال اخیر همراه ما بودند و خوش درخشیدند که اقدامات مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، عزاداری اربعین و اتفاقاتی از آن نوع است.

خونویی گفت: توفیق بوده تا در فضای اربعین جمع زیادی از همکاران شهرداری در عراق و مرز‌ها و مواکب حضور داشته باشند، در تهران نیز یک فضای یکپارچه موجود است و فضای رسانه‌ای و حضور چهره‌های فرهنگی و هنری هماهنگ شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم جاماندگان اربعین تدارک ویژه‌ای در حوزه کودک و نوجوان با جلوه‌ای از مظلومیت مردم غزه و پرچم فلسطین با کمک مردم و شهرداری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته