دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 18:55

تور اروپایی نخست‌وزیر هند آغاز شد

تور اروپایی نخست‌وزیر هند آغاز شد
نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس از ورودش به لهستان خبر داد و نوشت: این دیدار دوستی هند و لهستان را مستحکم می‌کند و به نفع مردم هر دو کشور خواهد بود.
کد خبر : 928996

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه هند اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور در فرودگاه ورشو پایتخت لهستان، با استقبال تشریفاتی مواجه شد.

برنامه‌های مودی در لهستان شامل دیدار با دونالد تاسک همتای خود و آندری دودا رییس‌جمهور لهستان است. وی همچنین با جامعه هندی مقیم لهستان دیدار خواهد کرد، به مرقد «جام صاحب نووانگر» ادای احترام خواهد کرد.

جام صاحب نووانگر یک مهاراجه نیک‌نام هندی است که در جریان جنگ جهانی دوم به یک هزار کودک لهستانی پناه داده بود.

مودی همچنین قرار است از بنای یادبود نبرد مونته کاسینو که از بناهای یادبود جنگ جهانی دوم در لهستان است و همچنین بنای یادبود کلهاپور بازدید خواهد بود. بنای یادبود کلهاپور، بنایی است که به یاد بیش از ۵ هزار پناهنده لهستانی که در طول جنگ جهانی دوم به هند پناه برده بودند، ساخته شده است.

مودی در بیانیه‌ای پیش از خروج از هند، لهستان را شریک کلیدی اقتصادی این کشور در اروپای مرکزی خواند.

وی همچنین اظهار داشت: تعهد متقابل ما به دموکراسی و کثرت‌گرایی، رابطه ما را بیشتر تقویت می‌کند. مشتاقانه منتظر دیدار با دوست خود دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان، و آندری دودا رییس‌جمهور این کشور هستم تا همکاری بین دو کشور را بیشتر گسترش دهیم.

مودی همچنین قرار است بعد از سفر ماه گذشته خود به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از لهستان با قطار عازم اوکراین شده و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نارندرا مودی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته