دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاج حمید منتظر در گفتگو با آنا

اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است /اجتماع بزرگ همه ادیان و مذاهب الهی

اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است  اجتماع بزرگ همه ادیان و مذاهب الهی
حاج حمید منتظر مداح اهل بیت (ع) گفت: اربعین زمان خوبی برای اجتماع ادیان و طرفداران مذاهب الهی در کنار مرقد مطهر سیدالشهدا (ع) است.
کد خبر : 928972

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها میلیون‌ها عاشق قدم در راه کربلا گذاشتند و خودشان را به خیل عظیم جمعیت حاضر در پیاده‌روی اربعین رسانده‌اند. در طول سال‌های اخیر این آیین بسیار مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته و ایام اربعین و هفته قبل از آن را به روزهای خاصی در تقویم تبدیل کرده است.

به بهانه نزدیکی با ایام اربعین گفت‌وگویی با حاج حمید منتظر مداح اهل بیت (ع) انجام دادیم، گفت‌وگویی کوتاه اما جذاب از تجربه حضور در پیاده روی اربعین و حس و حال خاصی که این تجربه دارد.

حاج حمید منتظر در ابتدای سخنانش گفت: بالاخره همه آرزو دارند که اربعین به کربلا مشرف شوند ما هم جزو آرزومندان هستیم، توفیقاتی هم نصیبمان شده و من هم یکی از توفیقاتم این است که هر سال یا دهه دوم محرم یا قبل از اربعین یک ماهی در کربلا انجام وظیفه می‌کنم.

وی در ادامه افزود: صبح‌ها حرم سیدالشهدا (ع)، شب‌ها حرم حضرت ابوالفضل (ع) و حدود ساعت ۱۰ صبح خیمه گاه هستیم، این هم توفیقی است که خداوند روزی ما کرده است.

منتظر اظهار کرد: اربعین بزرگترین راهپیمایی جهان است نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه ملت‌ها، چون امام حسین (ع) متعلق به همه ملت‌ها و ادیان آزادی خواه جهان است این را ما به فال نیک می‌گیریم که بزرگترین همایش را در کنار همه ادیان و مذاهب در کربلا داریم.

وی همچنین در پایان سخنانش یادآور شد: سفارش اربعین از سوی ائمه معصومین است، از زمان خود سیدالشهدا و شروع آن با اسرای کربلا و اهل بیت (ع) که از شام حرکت کردند و این شد آغاز پیاده روی اربعین که با امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ص) شروع و تداوم بخش شد. اینکه برخی می‌گویند پیاده روی اربعین برای همین چند سال اخیر است و تازه باب شده، خیر اینطور نیست در زمان صدام اجازه نمی‌دادند کسی پیاده روی کند و او را می‌کشتند، پس از سرنگونی صدام شیعیان آزاد شدند و توانستند انفرادی مشرف شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته