دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سمیعی: برخی تیم ها هوادار متمول دارند و نمی خواهند سقف افزایش پیدا کند/ استقلال نمی‌خواهد فوتبال را گران کند+فیلم

کد خبر : 928928
31 مرداد 1403 - 15:49
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استقلال نمی‌خواهد فوتبال را گران کند، بلکه می‌گوید قانون به طور کامل رعایت شود ولی وقتی این امکان نیست و برخی از قانون گریز می‌کنند یا قانون را برداریم یا اعداد را واقعی کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشید سمیعی در مورد میزبانی استقلال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین اظهار کرد: بیانیه‌ای که سازمان لیگ صادر کرد در حالی که ما از هر گونه تنشی دوری می‌کنیم و در آرامش کار را پیش می‌بریم، ما را ناگزیر از پاسخگویی کرد. چون ابهاماتی در بیانیه سازمان لیگ  بود و هواداران هم سوالاتی داشتند که به آن پاسخ بدهیم. با وجود اینکه بسیاری از مسئولان انتظار داشتند که مسابقات به تعویق بیفتد،و برای اینکه صرفا ۷ استادیوم آماده برگزاری لیگ بود اما اهمیت حضور موفق تیم ملی در مسابقات باعث شد که فدراسیون فوتبال این مسابقات را با همکاری باشگاه‌ها برگزار کند تا تیم ملی آماده وارد مسابقات شود.

وی ادامه داد: همه می‌دانستند که با این محدودیت شروع مسابقات نیاز به یک هماهنگی بزرگ دارد و بدون آن امکان پذیر نیست. درباره میزبانی، ما شهر قدس را معرفی کردیم و از مدت‌ها قبل بعد از اینکه به ما اعلام شد با  شورای شهر و فرماندار شهر قدس جلساتی داشتیم، ایراداتی را که قبلا معرفی شده بود نگاه کردیم و بسیاری از عیوبی که در جلسه مطرح شده بود، رفع شد. علی‌رغم برطرف شدن آن عیوب اما نماینده سازمان لیگ قبول نکرد و سایر مسئولان هم با تبعیت از این نظر اعلام کردند که این ورزشگاه قابل برگزاری بازی با حضور تماشاگر نیست. 

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: بعد استادیوم اراک را معرفی کردیم و از مسئولان باشگاه ممنون هستیم که میزبانی را پذیرفتند اما گفتند چون VAR را به تبریز برده‌اند میزبان باشند و با وجود اینکه در شهر قدس هم VAR نبود، حتی حاضر شدیم بدون تماشاگر بازی کنیم اما موافقت نشد و در نهایت مجبور شدیم به قزوین برویم. هیچ‌گونه همکاری با ما نشد تا در جایی که حق‌مان است بازی برگزار شود. با همه احترامی که برای هیئت فوتبال قزوین بابت همکاری‌های‌شان قائلم ولی با وجود طوفان و وزش باد مجبور هستیم این هفته به قزوین برویم. بالاجبار مجبور شدیم به قزوین می‌رویم. 

وی خاطرنشان کرد: بحث چیز دیگری است، به عنوان میزبان حق انتخاب استادیوم داشتیم که از آن محروم شدیم. می‌دانم چرا خواستند به هر دلیلی بازی خانگی استقلال در خارج از تهران برگزار شود، حتمآً هواداران هم می‌دانند. فکر نمی‌کنم کسی باشد که برایش مجهول باشد به چه دلیل بازی در قزوین برگزار شود. می‌خواستیم بدون تنش کار را پیش ببریم و در سکوت کار پیش برود. ولی بیانیه سازمان لیگ باعث شد که پاسخ دهیم. با وجود رابطه خوب با حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ که در همه مسائل هماهنگ جلو می‌رویم، خیلی برایم عجیب است و نمی‌دانیم چطور روابط عمومی این سازمان بیانیه داده، در حالی که ما سعی می‌کنیم بهترین روابط را با سازمان لیگ داشته باشیم و داریم.

سمیعی یادآور شد: این تنها مورد ما نبود و سقف قرارداد هم وجود داشت. انتظار داشتیم به عنوان نماینده ایران در آسیا حمایت شویم ولی اجازه افزایش سقف برای حضور موفق در آسیا داده نشد. خیلی‌ها می‌دانند که برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول، پرداخت‌های خارج از کشور و املاک خارج از کشور سقف را دور می‌زنند و حالا مخالف افزایش سقف قرارداد هستند. با مسئولین کارگروه مربوطه صحبت کردم و گفتند به هیچ عنوان ابراز کنترل روی پول‌های پرداخت شده از جای دیگر ندارند و آب پاکی روی دست‌مان ریختند. گفتیم چه اصراری برای رعایت و تداوم قانون سقف بودجه وجود دارد. به منصور قنبرزاده گفتم شما ابزار لازم برای نظارت برای عدم دور زدن قانون سقف قرارداد ندارید. امکان ندارد شما بخواهید پرداختی‌ها از خارج از کشور را کنترل کنید ولی خدا را شکر الان پذیرفته‌اند که برخی چیزها از دست‌شان خارج است. سوالی که پیش می‌آید وقتی چیزی را نمی‌توانید انجام دهید چه اصراری به انجام ناقص کار دارید. این کار ظلم به باشگاه‌هایی است که قانون را رعایت می‌کنند. حداقل عدد سقف را واقعی کنید. 

وی ادامه داد: همه می‌دانند سقف قرارداد بازیکنان ایرانی ۱۵ یا ۲۰ میلیارد تومان نیست و ۳۰ میلیارد تومان بازیکنان معمولی است، همه می‌دانیم این اعداد واقعی نیست. به همین دلیل دنبال بازیکن خارجی هستیم. بازیکن ایرانی حاضر نیست با این رقم قرارداد ببندد، بر این اساس دنبال جذب بازیکن خارجی و افزایش سهمیه بودیم. علی‌ایحال امیدوارم مهدی تاج سلامتی‌اش را به دست بیاورد و مشکلات را گام به گام حل کنیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد سیاست این باشگاه در نقل و انتقالات و صحبت‌های هاشمی‌نسب گفت: صحبتی در مورد هاشمی‌نسب نداریم. احترام هاشمی‌نسب واجب است و با او مذاکراتی شد و نهایتاً منجر به نتیجه نشده است. ابتدای فصل که مزاحم او شدم گفتند قصد ادامه حضور در استقلال ندارد و دنبال کار مدرک مربیگری‌اش بود. امسال با سال‌های قبل فرق دارد و نیاز به یکسری آیتم و احراز مدارک است. بحث اینکه از جای دیگر گفتند او نباشد، نیست و یکسری سلسله مراتب است که باید برای همه احراز شود. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بوده‌اند، هواداران به او علاقه دارند و امیدوارم شرایطی باشد که در خدمت ایشان باشیم.

وی ادامه داد: ایان نقل‌وانتقالات را اعلام کردیم و نهایتا یکی دو بازیکن جوان اضافه شوند، امکان جذب بازیکن دیگری نداریم.. مشکل سقف قرارداد برای حضور در لیگ و آسیا داریم و امیدوارم فدراسیون موافقت کند. استقلال نمی‌خواهد فوتبال را گران کند، بلکه می‌گوید قانون به طور کامل رعایت شود ولی وقتی این امکان نیست و برخی از قانون گریز می‌کنند یا قانون را برداریم یا اعداد را واقعی کنیم. اینطور نباشد که برخی‌ها قانون را دور بزنند و برخی نتوانند. 

سمیعی در رابطه با آخرین وضعیت منتظر محمد و همچنین بحث افزایش سقف قرارداد استقلال به دلیل جذب بازیکنان خارجی گفت: استقلال سهمیه خارجی‌اش را مشخص کرده و بقیه بازیکنان جایی در لیست ندارند.

وی در مورد اینکه آیا نگران نیست کمیته انضباطی واکنشی به اظهاراتش داشته باشد، گفت: صحبتی علیه سازمان لیگ نکردیم. ما شروع کننده نبودیم و فقط ماجرا را شرح دادیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص عدم صدور کارت بازی گوستاوو بلانکو عنوان کرد: همانطور که گفتم ما مشکل سقف داریم و باید این مسئله حل شود.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته