دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای دانشجویان استعداد درخشان؛

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه تهران فراهم شد

تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه تهران فراهم شد
معاون آموزشی دانشگاه تهران در آستانه انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، اعلام کرد: دانشجویان استعداد درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه تهران می‌توانند به صورت همزمان در دو رشته ادامه تحصیل دهند.
کد خبر : 928922

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در آستانه اعلام رتبه‌های داوطلبان کنکور سراسری، گفت: طبق آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه تهران، امتیاز‌هایی برای دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه تهران در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تحصیل همزمان در دو رشته، امکان تغییر رشته در داخل دانشگاه تهران با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان ساعی و کوشا، تحصیل به صورت دو وجهی و دوره‌های کهاد را از جمله این تسهیلات برشمرد و ضمن تشریح هر کدام از این امتیازات و شرایط لازم برای برخورداری از آنها، گفت: تمام ضوابط و شرایط لازم برای برخورداری از این تسهیلات در دفترچه‌هایی که از سوی معاونت آموزشی دانشگاه تهران منتشر شده است در دسترس دانشجویان است که می‌توانند با مطالعه آن از این شرایط و ضوابط آگاه شوند.

کمره‌ای با بیان اینکه این امتیاز‌ها دارای تفاوت‌هایی در نحوه اجرا هستند، اظهار داشت: تمام این امتیاز‌ها در جهت ایجاد تسهیلات برای دانشجویانی است که شرایط تحصیلی مناسبی دارند و دانشگاه هم تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، این تسهیلات را به دانشجویان مستعد ارائه خواهد کرد.

وی افزود: برخی از این امتیاز‌ها بر اساس آئین‌نامه وزارت علوم و بعضی هم از طریق اختیاراتی است که وزارت علوم به دانشگاه‌ها واگذار کرده است. برخی تسهیلات مانند تسهیلات دانشجویان ساعی و کوشا بر اساس آئین‌نامه داخلی و فقط در دانشگاه تهران اجرا می‌شود و به دانشجویان ساعی و کوشا این امکان را می‌دهد که با داشتن شرایط لازم بتوانند در داخل دانشگاه تهران تغییر رشته دهند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در تشریح تسهیلات ویژه دانشجویان ساعی و کوشا، گفت: این تسهیلات برای دانشجویانی است که وارد دانشگاه تهران شده‌اند، اما در طول تحصیل به رشته دیگری علاقه دارند که می‌توانند با کسب معدل و سایر شرایط لازم تغییر رشته داده و در رشته مورد علاقه در داخل دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از دانشجویان استعداد درخشان توسط بنیاد حامیان دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز کمک هزینه‌ای از سوی بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویان مستعد پرداخت می‌شود که این تسهیلات نیز مختص دانشگاه تهران است.

 کمره‌ای تاکید کرد: تمام این فعالیت‌ها و تسهیلات با این هدف است که دانشجویان مستعدی را که وارد دانشگاه تهران می‌شوند تشویق نموده و از این دانشجویان برتر حمایت کنیم تا شرایط تحصیلی خوبی داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه تهران هیچ تبلیغی را برای جذب دانشجویان انجام نمی‌دهد. ما معتقد هستیم که دانش‌آموزان بر اساس علایق خود باید بتوانند دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و ما در روز باز دانشگاه و آشنایی با دانشگاه، رشته‌های تحصیلی را به پذیرفته‌شدگان کنکور معرفی می‌کنیم تا دانشجویان بیشتر با رشته‌ها و ماهیت و آینده شغلی هر رشته آشنا شوند و اگر رتبه‌های برتر، دانشگاه تهران را انتخاب کنند، ما با افتخار در خدمت این دانشجویان خواهیم بود و دانشگاه هم به دارندگان رتبه‌های برتر جوایزی اهدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته