دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 13:49
پیش از رأی‌گیری صلاحیت وزرای پیشنهادی؛

پزشکیان: آنچه که ما در این برهه از تاریخ به آن نیازمندیم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است

پزشکیان: آنچه که ما در این برهه از تاریخ به آن نیازمندیم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است
رئیس جمهور پیش از آغاز جلسه رأی‌گیری صلاحیت یا عدم صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: قطعاً این وحدت و انسجام معناش این نیست که ما هر کدام از سلایق و دیدگاه‌ها و باورهای خودمان برگردیم وقتی رسید به چشم انداز و سیاست و قانون دیگه نمی‌توانیم سلایق خودمان را آتجا مداخله بدهیم .
کد خبر : 928920

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در آخرین دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس پیش از آغاز جلسه رأی‌گیری اظهارکرد: قطعاً این وحدت و انسجام معناش این نیست که ما هر کدام از سلایق و دیدگاه‌ها و باور‌های خودمان برگردیم وقتی رسید به چشم انداز و سیاست و قانون دیگه نمی‌توانیم سلایق خودمان را آتجا مداخله بدهیم.

وی افزود: عزیزانی که به عنوان کاندید اینجا معرفی شدند از یک جناح و یک دسته و یک گروه نیستند مجموعه‌ای از سلایق نظر‌ها و جناح‌ها هستند، اما در یک اصل با هم مشترکیم چشم انداز سیاست‌های کلی و قانون برنامه و متعهدیم آن را اجرا کنیم.

رئیس جمهور گفت: به شما قول می‌دهیم روی این خواهیم ایستاد و حرفی که می‌زنیم پایبندیم وعده می‌دهیم و در روی وعده خودمان  خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور با بیان اینکه با همدیگر پیمان بستیم قول دادیم که با شما تعامل کنیم حتما با شما تعامل خواهیم کرد حتما تلاش خواهیم کرد که با مشورت شما و مشورت کارشناسان و متخصصین برای مملکت در جهت اجرای این قانون تلاش کنیم، اضافه کرد: وقتی می‌گویم قول می‌دهم و این پیمان را می‌بندم این پیمان دو طرفه است یک طرفه نمی‌تواند پیمان بسته بشود.

وی گفت: ما روی این اصول ایستادیم کمک  کنید بتوانیم برای این اصول ادامه بدهیم. اجازه بدهیم که سلایق مختلف با هم بتوانیم در آن چشم انداز و چارچوب کار کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: راه نجات ما وحدت و انسجام و وفاق و همدلی است. اگر شما جدا باشید و ما جدا ما کار خودمان را بکنیم و شما کار خودتان را، من بعید میدونم بتوانیم از این بحران‌ها بیرون بیاییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه لیست وزرای پیشنهادی را بدون هماهنگی تهیه نکردیم، بیان کرد: بنده با تمام وجود با وحدت و انسجام و با وفاق آمدم، می‌خواهم با وحدت جلو برویم می‌خواهم با هماهنگی جلو برویم.

وی تأکید کرد: کوتاه آمدم برای اینکه تفاهم برای مهمتر از ایده آل است. با هم باشیم قدرتمان بیشتر است تا  قوی باشیم ولی در مقابل همدیگر قرار بگیریم.

پزشکیان اظهارداشت: چه کسی گفته جهتگیری وزرا مقابل ولایت است؟ در مناظرات خودم از ولایت همیشه دفاع کردم. چرا کسانی که با ما هستند می‌خواهیم با زور از کشتی پیاده کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: شما می‌دانید من را برای کاندیدای نمایندگی رد کرده بودند و صلاحیت نداده بودند؟ وقتی نگاه بسته است همین طوری می‌شود. در صورتی که  با تمام وجودم به این انقلاب به این مملکت و به رهبری اعتقاد دارم؛ ولی حرف دارم. من مجبور بودم به عنوان  نماینده در کنار مردم بایستم و دوباره در کنار مردم خواهم بود.

وی افزود: من می‌خواهم بگویم هماهنگ شدیم اینجا آمدیم شما از من بپذیرید. همه وزرای پیشنهادی هماهنگ شدند و آمدند. برخی‌ها که تفاهم نبود وارد لیست نکردیم.

پزشکیان همچنین گفت: قبل از اینکه لیست وزرای پیشنهادی را بدهیم رهبر انقلاب عراقچی را قبول کردند و گفتند خوب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته