دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیکر هوشنگ حریرچیان در قطعه نام‌آوران اصفهان آرام گرفت

پیکر هوشنگ حریرچیان در قطعه نام‌آوران اصفهان آرام گرفت
پیکر زنده‌یاد هوشنگ حریرچیان از خانه هنرمندان اصفهان تشییع و در قطعه نام‌آوران آرامستان «باغ رضوان» آرام گرفت.
کد خبر : 928915

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تشییع پیکر هوشنگ حریرچیان هنرمند برجسته سینما و تئاتر اصفهان و کشور صبح امروز در خانه هنرمندان اصفهان با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و مردم هنردوست اصفهان برگزار و سپس پیکر این مرحوم در قطعه نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان خاکسپاری شد.

لازم به یادآوری است، هوشنگ حریرچیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که با لهجه اصفهانی و اغلب در نقش‌های کمدی شناخته می‌شد بامداد سی‌ام مردادماه در ۹۲ سالگی درگذشت.

زنده‌یاد حریرچیان فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۲۶ در تئاتر اصفهان با مدیریت زنده‌یاد ناصر فرهمند آغاز کرد. در شهریور ۱۳۳۲ به تئاتر سپاهان با مدیریت علی صمدی پیوست. وی از سال ۱۳۳۸ رسما در رادیو اصفهان به عنوان هنرپیشه، گوینده، تهیه کننده، گزارشگر، کارگردان و مجری برنامه‌های تفریحی-هنری شروع به کار کرد.

این هنرمند اصفهانی در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه تلویزیونی خود به نام «عکاس‌باشی» حضور پیدا کرد و در سال ۱۳۶۶ با فیلم «جعفر خان از فرنگ برگشته» علی حاتمی، بازی در سینما را نیز تجربه کرد.

پیکر هوشنگ حریرچیان در قطعه نام‌آوران اصفهان آرام گرفت

حریرچیان در آثار سینمایی، چون «عزیز میلیون دلاری»، «قاعده بازی»، «یک بوس کوچولو»، «فرش باد»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «جعفرخان از فرنگ برگشته» و... بازی کرده است.

مجموعه‌های تلویزیونی، چون «خاتون»، «آشپزباشی»، «ساختمان پزشکان»، «سایه سلطان»، «پژمان»، «تفنگ سرپر»، «یکی بود یکی نبود»، «هشت، بهشت» و.. از او به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان تئاتر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته