دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شهریاری: مشکلات جامعه پرستاری اولویت دولت شود

شهریاری: مشکلات جامعه پرستاری اولویت دولت شود
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد.
کد خبر : 928900

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به مسعود پزشکیان رئیس جمهور خواستار توجه جدی درخصوص مطالبات پرستاران شد.

به گزارش خانه ملت، متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر پزشکیان

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً به استحضار میرساند موضوع مطالبات پرستاران همواره در سالیان اخیر یکی از چالش‌های نظام سلامت کشور بوده و متاسفانه علیرغم نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری که پرستاران در خط مقدم نظام سلامت ایفا می‌کنند کم توجهی به مطالبات حرفه‌ای و تامین معیشت آنان در ادوار گذشته با ایجاد نارضایتی شغلی ترک شغل مهاجرت گسترده به خارج از کشور، تجمعات و اکنون با اعتصابات فراگیر در سراسر کشور سبب ساز مشکلات عدیده‌ای در نظام سلامت کشور شده که نیازمند توجه جدی است.

با توجه به اینکه ادامه روند کنونی با دامن زدن به ترک شغل و همینطور درگیر شدن سایر فعالان لان صنفی پرسنل درمان و حتی معاندین نظام می‌تواند سبب تشدید بحران نیروی انسانی در نظام سلامت کشور و اختلال در روند خدمت رسانی به مردم و آسیب به سلامت مردم گردد.

خواهشمند است حل مشکلات جامعه پرستاری در اولویت اول آن دولت محترم قرار گیرد و دستور فرمائید مطالبات پرستاران که به شرح ذیل به‌حضور اعلام می‌شود در کارگروهی ویژه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

(۱) استخدام نیرو به برای رسیدن به حداقل استاندارد پرستار به تخت و استخدام سالیانه ۲۵۰۰۰ نفر تا رسیدن به استاندارد نسبت پرستاربه ا به ۱٫۸

(۲) اصلاح ضرب الاجلی فرمول اضافه کار پرستاری

(۳) بازبینی دستورالعمل قانون تعرفه گذاری پرستاری و واقعی کردن تعرفه خدمات پرستاری

(۴) حذف اضافه کار اجباری

(۵) محسوب شدن پرستاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور

(۶) تصویب فوق العاده خاص پرستاری

(۷) تامین اعتبار لازم برای اجرای بخشنامه رفاهیات برای پرستاران

(۸) تامین امنیت پرستاران در مراکز درمانی

در خاتمه معروض می‌دارد اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چهاردهم آمادگی خود را برای کمک به دولت در حل مشکلات معیشتی و حرفه‌ای پرستاران اعلام می‌دارند.

توفیق روزافزون حضرتعالی را از خداوند منان خواهانم

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته