دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت:

تعاملات سازنده ایران با سازمان‌های بین المللی در رفع نیازمندی‌های سلامت موثر بوده است

تعاملات سازنده ایران با سازمان‌های بین المللی در رفع نیازمندی‌های سلامت موثر بوده است
مدیرکل پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت با اشاره به تعامل ویژه حوزه سلامت کشورمان با مجامع بین المللی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه در بسیاری از موارد برای تامین کالا‌های سلامت محور مشکلاتی داریم، اما ارتباطات و تعاملات سازنده با سازمان‌های بین المللی به رفع این نیازمندی‌ها کمک کرده است.
کد خبر : 928885

به گزارشگروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود شمسی در حاشیه ترخیص و تحویل کالا‌های سلامت محور سازمان‌های بین المللی به وزارت بهداشت با تقدیر از همکاری‌های برون بخشی با وزارت بهداشت برای ترخیص این کالاها، اظهار داشت: برای ورود کالا‌ها به کشور یک بوروکراسی و تشریفات گمرکی داریم، اما با تعامل بسیار خوب بین وزارت بهداشت با گمرک، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در حال حاضر هیچ کالای اهدایی به حوزه سلامت، معطل نمانده است.

وی افزود: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مربوطه، سازمان ملی استاندارد در زمینه ارزیابی کالاها، مسیر را تسهیل کرد که باید از همکاری این دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها تشکر کنیم، چون این کالا‌های برای سلامت مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی و امور رفاهی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای ترخیص بخشی از این محموله‌های اهدایی، مشکلاتی ایجاد شده بود که برطرف شد و بخش عمده‌ای از این کالا‌ها مربوط به امسال است که ترخیص شد و در حال حاضر هیچ کالا‌های اظهار شده‌ای در گمرک نداریم و این کالا‌ها به سرعت در دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌شود.

شمسی با تقدیر از نقش نظارتی دادستانی ویژه استان تهران در ترخیص کالا‌های سلامت در گمرک، ابراز امیدواری کرد که همگام با تسهیل سازمان‌های بین المللی در ارسال کالا‌های اهدایی، در کشور نیز فرایند ترخیص و توزیع این کالا‌ها تسهیل شود.

ایران از بزرگترین کشورهای جهان در میزبانی از پناهندگان است

خانم اینا گلادکووا، معاون نماینده کمیسر آژانس پناهندگان سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه ترخیص و تحویل کالاهای سلامت محور اهدایی سازمان های بین المللی به وزارت بهداشت از جامعه میزبان پناهندگان در ایران تقدیر کرد و گفت: آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد همکاری های بسیار نزدیکی با دولت جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت کشور، وزارت بهداشت، سازمان ملی مهاجرت دارد که سابقه آن به 40 سال می رسد و نتیجه این همکاریها، انجام پروژه های بسیار مثبت در ایران است.

وی افزود: اقلام اهدایی سازمان های بین المللی در زمینه بیماریهای واگیر کمک شایانی به حساب می آید و ایران در زمینه ریشه کنی هپاتیت سی اقدامات ارزشمندی را انجام داده و این همکاریها، بسیار نزدیک است و زمان بندی و نیازسنجی از سوی وزارت بهداشت بسیار دقیق و کارشناسی بر اساس نیازهای جامعه میزبان و پناهنده انجام شده است.

معاون نماینده کمیسر آژانس پناهندگان سازمان ملل در ایران ضمن تقدیر از حامیان مالی این آژانس، خاطرنشان کرد: کمیساریا بازدیدهای میدانی مستمری از استانهای مختلف انجام داده و خوشبختانه اقلام اهدایی سازمان های بین المللی در سراسر کشور توزیع و در مراکز بهداشتی و درمانی به درستی مورد استفاده جامعه میزبان و پناهندگان قرار گرفته است و امیدواریم همکاریها در این امر بشردوستانه و میزبانی سخاوتمندانه دولت جمهوری اسلامی ایران، تقویت شود.

گفتنی است، روز گذشته با حضور معاون و مدیران ارشد معاونت بهداشت، مدیران آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از مدیران گمرک، سازمان ملی مهاجرت و وزارت صمت، کالا‌های سلامت محور اهدایی سازمان‌های بین المللی ترخیص و تحویل انبار وزارت بهداشت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته