دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 11:10

معادن طلا در کجا یافت می‌شوند؟ ذخایر طلا در کجا قرار دارد؟

معادن طلا در کجا یافت می‌شوند؟ ذخایر طلا در کجا قرار دارد؟
طلا در تمام جهان یافت می‌شود، و در جا‌هایی ممکن است بسیاری تعجب کنند.
کد خبر : 928867

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌طلا در تمام جهان یافت می‌شود، و در جاهایی ممکن است بسیاری تعجب کنند. معمولاً در اعماق زمین در رگه‌های کوارتز یا در بستر رودخانه‌ها و نهرها یافت می‌شود که در طی صدها و هزاران سال فرسایش یافته و مستقر شده است.

علیرغم یافتن در بسیاری از نقاط، طلا هنوز یک فلز بسیار کمیاب است. تخمین زده می‌شود که حدود ۰.۰۰۵ قسمت در میلیون از پوسته زمین باشد. این آن را به یکی از ده عنصر نادر طبیعی در جهان تبدیل می‌کند. این نادر بودن، همراه با دشواری استخراج، است که در نهایت باعث می‌شود طلا بسیار گرانبها، بسیار ارزشمند و برای سرمایه‌گذاری مناسب باشد.

معادن طلا در ایران

ایران یکی از کشورهایی است که به مناطق جغرافیایی مختلف تقسیم شده است و به همین دلیل سرشار از انواع مواد معدنی است که برخی از آن‌ها گران بوده و منبع درآمد مهمی محسوب می‌شوند. به گزارش گلدنیوز، ۶۸ نوع ماده معدنی با ارزش تجاری در ایران شناخته شده است. یکی از فلزات گرانبها طلا است که چند سالی است تولید می‌شود و هر سال بر ذخایر محصول افزوده می‌شود.

ایران از نظر منابع معدنی در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد و دارای ۳۲۰ تن ذخایر طلای تصفیه شده است. ایران مدتی است که سالانه چندین تن طلا تولید می‌کند و قصد دارد تولید خود را در سال‌های آینده به ۱۲ تن در سال و در بلندمدت به ۲۵ تن برساند.

معادن طلا در آذربایجان غربی

بزرگترین و مهمترین معدن طلای ایران در شهرستان تکاب از توابع آذربایجان غربی قرار دارد. سنگ و ماسه این معدن از کیفیت خوبی برخوردار است و در هر تن حداقل پنج گرم طلا تولید می‌کند.

آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین استان‌های غنی از معادن طلا است و سالانه بیش از ۷۰۰ کیلوگرم طلا از این استان به دنیا صادر می‌شود. استان آذربایجان غربی به شرط سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به یکی از مهمترین مراکز تولید طلا نه تنها در ایران بلکه در جهان تبدیل شود.

در سال ۱۳۹۳ مشخص شد که معدن طلای زرشوران دارای ۲۰ میلیون تن سنگ طلا است و کارخانه طلای زرشوران با تولید سالانه سه تن طلا بزرگترین کارخانه تولید طلا در ایران محسوب می‌شود.

زرشوران تا تکاب ۳۵ کیلومتر و تا تخت سلیمان ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. در سایر استان‌های ایران نیز طلا کشف شده است که برخی از آن‌ها سالانه تولید می‌کنند، اما میزان تولید آن‌ها کم است و قابل مقایسه با معادن طلای آذربایجان غربی نیست.

معادن طلای ایران کجاست؟

علاوه بر زرشوران، معادن طلا در آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، همدان، سیستان و بلوچستان و چند نقطه دیگر ایران کشف شده است. تخمین زده می‌شود حاوی ۲۴ تن طلا در حوالی شهر تفتان در استان سیستان و بلوچستان باشد. در سال 1391 سه معدن طلای دیگر در سقز کشف شد که پیش بینی می‌شود ذخایر طلا به ۱۶ تن برسد.

بیشتر معادن طلای جهان در کجا قرار دارند؟

آفریقای جنوبی و ایالات متحده میزبان دو معدن از ده معدن بزرگ طلای جهان هستند، در حالی که اندونزی، روسیه، پاپوآ گینه نو، شیلی، استرالیا و جمهوری دومینیکن بقیه معادن را در خود جای داده‌اند. معدن طلای جنوب دیپ در آفریقای جنوبی دارای بزرگترین ذخایر طلا در جهان است.

طلا در اصل از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

طلا از اعماق فضا سرچشمه می‌گیرد که در طی انفجارهای ابرنواختری میلیاردها سال پیش به وجود آمده است. از طریق بارش شهاب سنگ به زمین رسید و در مقیاس‌های زمانی زمین‌شناسی در پوسته سیاره جاسازی شد.

بزرگترین ذخایر شناخته شده طلا

بزرگترین ذخایر شناخته شده طلا در دو قاره آفریقا و هند ظاهر می‌شود. در این دو منطقه، آفریقای جنوبی بیشترین غلظت طلا را دارد و شهر ژوهانسبورگ بر روی بزرگترین ذخیره طلای جهان ساخته شده است. هند دارای دومین معدن طلای زیرزمینی عمیق جهان است که در منطقه کولار هند واقع شده است. در حالی که میادین طلای کولار چندین سال است که به دلیل کاهش بازده سرمایه‌گذاری بسته شده است، این منطقه از هند همچنان دارای ذخایر بسیار غنی از طلا است. کشور هند همچنین به دلیل این که بزرگترین مصرف کننده طلا و محصولات طلا در جهان است، اعتبار دارد.

به عنوان یک تولید کننده طلا در دو قرن اخیر، قاره آمریکای شمالی به منبعی تبدیل شده است که ممکن است با قاره‌های دیگر رقابت کند. با یافتن ذخایر طلا در ایالات متحده، کانادا و مکزیک، قاره آمریکای شمالی به عنوان یک قاره تولید کننده طلا در حال توسعه است.

بهترین بروکر برای معاملات طلا

سرمایه‌گذاران طلا معمولاً به دنبال بهترین بروکر برای معاملات خرید و فروش طلا هستند. انجام معاملات در یک پلتفرم معتبر می‌تواند خیال سرمایه‌گذاران را از بابت امن بودن تراکنش‌ها و سرمایه‌گذاری راحت کند. طلاسی، یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین طلا است که با اخذ مجوزهای لازم به صورت قانونی فعالیت می‌کند و همین امر، این پلتفرم را به یک گزینه محبوب برای انجام معاملات آنلاین طلا تبدیل کرده‌ است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند در طلاسی بدون نیاز به پرداخت اجرت ساخت، طلای آب شده آنلاین را خریداری کنند و هر زمان که خواستند آن را به پول نقد یا طلای فیزیکی تبدیل کنند. این روش از لحاظ امنیت دارایی‌ها بسیار مناسب است، زیرا امکان سرقت وجود ندارد. از طرفی، میزان نقد شوندگی طلای آنلاین بسیار بهتر از طلای فیزیکی است، زیرا به صورت 24 ساعته می‌توانید خرید و فروش طلا را انجام دهید. برای سرمایه‌گذاری بهتر است اقلامی از طلا را خریداری کنید که مجبور نباشید اجرت ساخت و هزینه‌های جانبی را بپردازید، این امر به بازدهی بیشتر سرمایه‌گذاری شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

علیرغم این واقعیت که طلا تقریباً در همه جا یافت می‌شود، در مقایسه با سایر عناصر روی زمین، طلا بسیار کمی وجود دارد. در واقع، اگر تمام طلاهای کشف شده جمع آوری و ذوب شده و به یک مکعب تبدیل شود، اندازه آن از هر طرف فقط ۲۰ متر خواهد بود. معادن طلای ایران بیشتر در استان آذربایجان غربی واقع شده است. طلا، گزینه‌ای مناسب برای تجربه سرمایه‌گذاری امن است. خرید طلای آب شده آنلاین، بهترین روش سرمایه‌گذاری در طلا برای بسیاری از افراد است و می‌توانید آن را در پلتفرم‌های معتبر انجام دهید.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا معدن طلا معادن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته