دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 12:26

کیهانی: ساروی نیاز به عمل جراحی ندارد، اما ۳ کشتی گیر دیگر باید عمل کنند/ یزدانی خودش تصمیم می‌گیرد در ایران یا خارج عمل کند

کیهانی: ساروی نیاز به عمل جراحی ندارد، اما ۳ کشتی گیر دیگر باید عمل کنند  یزدانی خودش تصمیم می‌گیرد در ایران یا خارج عمل کند
عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی گفت: یزدانی امتحان های خود را پاس کرده و با همین کتف نقره جهان را به دست آورد.
کد خبر : 928866

سهراب کیهانی فوق تخصص جراحی زانو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص آخرین وضعیت مصدومان کشتی اظهار کرد: در دوماه آخر اتفاقاتی افتاد و مواردی پیش آمد که تنها من، رنگرز و دبیر از آنها مطلع بودیم و حتی خود کشتی گیران نیز اطلاعی نداشتند و ما آنها را تا کسب مدال مدیریت کردیم.

ساروی به جراحی نیاز ندارد اما آذرپیرا، مهمدی و یزدانی چرا

وی درباره اینکه کدام کشتی گیران به عمل جراحی نیاز دارند گفت: خوشبختانه پارگی ساروی کامل نبوده است و نیازی به عمل جراحی ندارد. آذر پیرا، مهمدی و یزدانی به عمل جراحی نیاز دارند. در کشتی اول ای سی ال زانو آذر پیرا پاره شد و خودش نیز نمی دانست و ما برای کشتی ها بعدی او مدیریت کردیم. تازه بعد از پایین آمدن از سکوی کسب مدال به او گفتم و او متوجه این موضوع شد.

در همین المپیک سه نفر که جراحی شده بودند مدال گرفتند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که جراحی می کنند می توانند دوباره به کشتی بازگردند یا خیر گفت: هنر پزشکی ورزشی این است که بتواند ورزشکار را به میدان بازگرداند. در دنیا تعداد زیادی از این مصدومان وجود دارد که توانسته اند دوباره مدال بگیرند و مشکلی نداشته باشند. به امید خدا همه آنها دوباره به کشتی باز می گردند. در همین المپیک سه نفر که من آنها را جراحی کرده بودم مدال گرفتند. این قول را می توانیم بدهیم که برای آنها مشکلی پیش نمی آید.

طی 2 هفته پیش رو باید عمل ها انجام شود

کیهانی در خصوص اینکه عمل های جراحی در کشور انجام می شوند یا در خارج از ایران تصریح کرد: در این باره باید به جمعبندی برسیم. طی 2 هفته پیش رو باید عمل ها انجام شود. در رده امید نیز اکبری که قهرمان جهان است باید جراحی شود. درباره اینکه حسن یزدانی کجا جراحی شود خود او باید تصمیم بگیرد و اکنون در حال مشورت در این باره است.

یزدانی امتحان هایش را پاس کرده

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از المپیک می دانستید که کتف یزدانی به فینال رقابت های المپیک نمی رسد گفت: خیر ما از پیش نمی دانستیم. خود او نیز شکایتی در این باره نداشت. کاری که فدراسیون کشتی می توانست انجام دهد این بود که او را به مسابقات انتخابی بفرستد. یزدانی امتحان های خود را پاس کرده و با همین کتف نقره جهان را به دست آورد. چندین ماه قبل نیز بنده گفتم که یزدانی آدم خاصی است و پتانسیل خاصی برای بازگشت به میادین دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته