دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1403 - 10:57

رشد ۳۴ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد کردستان

رشد ۳۴ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد کردستان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از رشد ۳۴ درصدی جذب دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 928854

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و دومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان؛ ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و قباد میمنت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در سالن جلسات شهید ماموستا شیخ‌الاسلام این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در این جلسه جنایات صهیونیست­ها را در کشتار مردم بی‌­دفاع غزه محکوم و پیروزی کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس را تبریک گفت.

میمنت‌آبادی اضافه کرد: بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و استان کردستان واقع‌­نگرانه، تحولی و برنامه‌محور تنظیم و منطبق بر سند تحول و تعالی است.

وی با اشاره به توفیقات سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و بهبود شاخص‌­های عملکردی در حوزه‌های مختلف در استان کردستان گفت: این دستاوردهای شامل رشد ۳۴ درصدی و رتبه نخست در پذیرش دانشجو، ارتقای رتبه در ارزیابی عملکرد از ۲۸ به ۴ و ارتقای رتبه تمامی واحد‌های استان دانشگاه آزاد کردستان در تحلیل عملکرد چهار ساله و سطح‌­بندی ۲۶گانه، چابک‌سازی و ساماندهی نیروها، تصویب ۱۲ رشته (۹ رشته کارشناسی ارشد و سه رشته کاردانی) جدید، اقدامات مؤثر فرهنگی و پیگیری تأمین زمین مسکن کارکنان و اعضای هیئت علمی بر تداوم آنهاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: همچنین تغییر برنامه­‌های دانشگاه در توجه به اقتصاد رشته و ساماندهی آنها، توسعه امور بین‌الملل و مدارس سما، تأسیس و راه­‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و مجموعه تعلیم و تربیت اسلامی کودک (تاک) به‌عنوان برنامه­­‌های راهبردی جدید این دانشگاه است.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره ملی مولودی‌خوانی در دانشگاه آزاد واحد سنندج دایر و تاکنون سه دوره مولودی‌خوانی نبوی در این دانشگاه برگزار شده و امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود که امروز از پوستر آن رونمایی شد.

به گفته وی، اختتامیه جشنواره ملی مولودی‌خوانی بهمن‌ماه و در سالروز بعثت پیامبراکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: جشنواره ملی مولودی‌خوانی در سه بخش آزاد، دانشجویی و علمی پژوهشی برگزار می‌شود و افراد و گروه‌های علاقه‌مند می‌توانند با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کنند و محدودیتی در پذیرش آثار وجود ندارد.

وی، هدف اصلی برگزاری این جشنواره و عنوان خاص آن در استان کردستان را انسجام و تقویت وحدت ملی و تجلیل و حمایت از گروه‌های مدیحه‌سرا و مولودی‌خوان برشمرد.

به گزارش آنا؛ در پایان بخش نخست بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، دستورکار‌های جلسه به شرح ذیل بررسی و مورد تصویب حاضرین قرار گرفت.

تصویب نسخه استانی برنامه و بودجه سال مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۴/۵/۳۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با استناد به بند‌های ۱، ۵ و ۷ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

جذب دانشجویان بین‌الملل مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان با استناد به بند‌های ۱، ۸ و ۹ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

تأسیس گلخانه ۵ هزار متر مربعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه با استناد به بند‌های ۷، ۸ و ۱۳ ماده ۲ مصوبه ۷۲۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی.

در بخش بعدی بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان از پوستر چهارمین جشنواره ملی مولودی‌خوانی نبوی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان از سری برنامه‌های کشوری جشنواره فرهنگی، علمی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی رسماً رونمایی شد.

در پایان این جلسه از قاصدک یزدان‌پرست مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد منابع و مصارف دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان نظر به همکاری و مساعی با دفتر برنامه و بودجه سازمان مرکزی دانشگاه و همچنین تلاش وی در راهنمایی شبکه مدیران برنامه و بودجه واحدی و استانی در سراسر کشور با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته