دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 16:41

سخنگوی سپاه: زمان به نفع ما است/ امروز رژیم صهیونیستی شکست را پذیرفته است

سخنگوی سپاه: زمان به نفع ما است  امروز رژیم صهیونیستی شکست را پذیرفته است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آمریکا شکست را در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف جنگ پذیرفته است. زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. فعلأ صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر ببرند. ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد.
کد خبر : 928771

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی‌محمد نائینی در نشست خبری با تشریح اقدامات سپاه پاسداران در جریان راهپیمایی اربعین امسال، اظهار کرد: امسال اربعین حسینی مصادف با شهادت ۴۰ هزار نفر در غزه است. اربعین هم نمایش رستاخیز حضور مردمی است که سالکانه و شورانگیز بر اساس مودت به اهل بیت حضور پیدا می‌کنند و نیز اربعین حرکتی تمدنی، ظلم‌ستیز، دفاع از مظلوم و حمایت از ملت مظلوم غزه است.

سخنگوی سپاه ادامه داد: بخش عمده‌ای از خدمات در اربعین، مردمی است و عراقیان میزبان آن بخش را بر عهده دارند، اما سپاه پاسداران هم با همکاری ستاد اربعین و مسئولان عراقی افتخار و فرصت مغتنمی ایجاد کرد تا با همه ظرفیت و توان به زائران اربعین خدمت کند.

وی افزود: این خدمات در شش مرز و در داخل عراق که نیاز به ارائه خدمات باشد انجام می‌شود. خدمات در حوزه تامین امنیت، بهداشت و درمان، تامین آب و تغذیه، آموزش فرهنگی، تامین پارکینگ، احداث زائرسرا، درمانگاه و ارائه خدمات به زائران خارجی که ترانزیتی هستند، انجام می‌شود.

سردار نائینی با تأکید بر اینکه سپاه با افزودن بیش از هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مسیر‌های تردد و ۲۰۰ دستگاه تریلی به ناوگان حمل‌ونقل اربعین با هماهنگی با دستگاه‌ها و مسئولان عراقی کمک موثری در رفع برخی کمبود‌ها داشته است، اظهارکرد: نیروی هوافضا نیز خدماتی در انتقال زائران با ناوگان هوایی و نیز ارسال برخی اقلام را برعهده داشته است. دانشگاه بقیه الله هم به زائران در بخش درمانی خدمات می‌دهند. تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز موکب‌ها در مرز‌های شش‌گانه و کمک به تجهیزات برخی مسیر‌ها به درخواست مسئولان عراقی و ستاد مرکزی اربعین از دیگر اقدامات سپاه پاسداران است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: راه‌اندازی ستاد اربعین سپاه در استان‌های مرزی و و پشتیبانی امنیتی و خدماتی تحت مدیریت سپاه‌های استانی از دیگر اقدامات سپاه در این زمینه است ضمن اینکه با هماهنگی صورت‌گرفته با طرف عراقی و بهره‌گیری از توان حشدالشعبی دغدغه‌ای برای امنیت راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

سردار نائینی در پاسخ به این پرسشی درباره زمان پاسخگویی ایران به خونخواهی ترور شهید هنیه چه زمان خواهد بود، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه دستاورد‌هایی تعیین کرده بود که به هیچکدام نرسید. دشمن فکر می‌کرد می‌تواند با این ترور ناکامی در دستیابی به اهداف را در میدان جبران کند، اما برعکس جبهه مقاومت مقتدرتر شد.

وی تاکید کرد: عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد و در حال حاضر هم مردمی که در سرزمین‌های اشغالی هستند در حال پرداخت هزینه‌های نتانیاهو در ترور شهید هنیه هستند.

سردار نائینی گفت: امروز رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آمریکا شکست را در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف جنگ پذیرفته است.

سخنگوی سپاه اضافه کرد: مردم ایران مردم هوشمندی هستند و می‌دانند فرماندهان نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران، سطوح عالی تصمیم‌گیری در اقدام و پاسخ همه جوانب را می‌سنجند و تصمیم دقیق و حساب‌شده می‌گیرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغییر می‌دهند.

وی افزود: زمان در اختیار ماست و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. فعلأ صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر ببرند. ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد.

سردار نائینی در پایان با تأکید بر اینکه ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش بس نمی‌بینیم و رفتارهای‌شان عمدتاً بازی سیاسی است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه برای آتش‌بس استقبال می‌کند. زمان در اختیار ماست و باید مجموع شرایط بررسی شود و تصمیم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرایط و تدبیر فرماندهان مربوط است. کار هوشمندانه آن است که با بررسی تمام شرایط ببینید کدام پاسخ موثر و بازدارنده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته