دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توصیه های تغذیه ای به زائران اربعین حسینی

توصیه های تغذیه ای به زائران اربعین حسینی
کارشناس فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: همزمان با مراسم پیاده روی اربعین حسینی و با توجه به گرمای هوا رعایت برخی نکات تغذیه ای برای حفظ سلامت زائران ضروری است.
کد خبر : 928739

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره پور احمد، اظهار کرد: برای جلوگیری از اسهال توصیه می‌شود زائران غذا‌هایی کامل پخته شده و گرم مصرف کنند و از مصرف میوه‌های نشسته و پوست گرفته نشده پرهیز کنند.

وی افزود: لبنیات فقط به صورت پاستوریزه مصرف شود و نوشیدنی‌ها بهتر است بصورت بطری در بسته تهیه و مصرف شود. همچنین با توجه به اینکه یخ میکروارگانیسم هارا از بین نمی‌برد بنابراین استفاده از نوشیدنی حاوی یخ نمی‌تواند سلامت آن را تضمین کند؛ ولی چای و قهوه داغ معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این کارشناس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف انواع سالاد در صورتی که بسته بندی شده نباشد و از شستشوی کامل اجزای آن اطمینان وجود نداشته باشد، منطقی نیست، تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی به آب در بطری در بسته، جوشاندن آب به مدت ۳ دقیقه و سپس خنک کردن در دمای اتاق می‌تواند موجب از بین بردن میکروارگانیسم‌ها شود. در صورت وقوع اسهال مسافرتی غالبا بعد از سه روز بدون درمان خاصی بجز جایگیزینی مایعات از دست رفته، بهبودی حاصل می‌شود.

وی توصیه کرد: جهت پیاده روی ایمن مسیر‌های طولانی کفش مناسب ورزشی قابل انعطاف پوشیده شود و یک کوله پشتی مناسب و سبک حاوی وسایل ضروری استفاده شود. حتما از کرم ضد آفتاب مناسب جهت جلوگیری از آسیب اشعه فرابنفش به پوست استفاده شود. همچنین پوشیدن لباس‌هایی که کاملاً پوست را می‌پوشاند و استفاده از پشه‌بند در حین استراحت نیز می­تواند در صورت وجود پشه آئدس از نیش زدن و بروز عفونت جلوگیری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته