دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1403 - 14:03

نصیرشلال: بحث استعفایم احساسی نبود/ وقتی می گویم ویرانه تحویل گرفتم واقعیت بود

نصیرشلال: بحث استعفایم احساسی نبود  وقتی می گویم ویرانه تحویل گرفتم واقعیت بود
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: بحث جدایی ام احساسی نبوده و خواهشم از انوشیروانی این است که بررسی کند که البته او موضوع را به کمیته فنی واگذار کرده است.
کد خبر : 928724

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نواب نصیرشلال در نشست خبری فدارسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: یک شرایطی را از روز اول برای کسب سهمیه داشتیم و برخلاف دوره‌های گدشته کسب سهمیه یک مقدار متفاوت بود و شخص سهمیه می‌گرفت. در یک سال و نیم مانده به المپیک در چند مسابقه شرکت می‌کردیم و امتیاز می‌گرفتیم.

وی افزود: از روز اول که مسئولیت را پذیرفتم مشخص بود که در چه اوزانی می‌توانیم سهمیه بگیریم. علی داودی شرایط بهتری بود وضعیتش مشخص بود. وقتی اوزان محدود می‌شود، دست ما بسته می‌شود.

نصیر شلال تصریح کرد: علی داودی در یک سال گذشته مسابقه به مسابقه شرایطش بهتر شد. البته شرایط وزنه برداری خاص است و نظارت بیشتری می‌شود. او افزایش رکورد داشته و در المپیک هم رکورد زد. در دو ضرب هم اگر می‌توانست وزنه را بالای سر ببرد، مدال قطعی می‌شد. شرایط افزایش رکورد در مسابقه خیلی متفاوت است و اینکه ورزشکاری در مسابقه رکوردش را افزایش می‌دهد، ارزشمند است. آنها تمام تلاش خود را کردند و در این یک سال و نیم هر چیزی که لازم بود برایشان فراهم شد و رو به رشد هم بودیم. قبلا ستاره‌هایی داشتیم و می‌توانستیم یکه تازی کنیم، اما الان آن شرایط را نداریم.

وی تاکید کرد: شاید قبل از المپیک این پیس بینی می‌شد که شاید یک برنز داشته باشیم، اما در روز مسابقه خیلی شرایط بهتر بود و افزایش رکورد داشتیم. نتایج از نظر من قابل پیش بینی بود. نباید اینطور باشد که با ۱۰۰ کیلو مدال بگیریم و بگوییم خوب است و اگر ۱۰۰۰ کیلو بزند به مدال نرسد، می‌گوییم خوب نبوده است.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در مورد افزایش رکورد برای علی داودی گفت: ۲۵ سالگی دیگر زمان افزایش رکورد نیست و باید قبل از آن این کار را انجام دهید. تالاخادزه هم همین شرایط را داشته است و در المپیک خطا داشت.

نصیرشلال در خصوص ماجرای استعفایش بعد از مسابقات المپیک گفت: عملکرد ما در  بحث فنی به ۲ بخش تقسیم می‌شود. یک روی کاغد که به مدال باز می‌گردد و بخش دوم این است که در تمرینات و اردو‌ها چه کردیم. در بحث فنی خوب بودیم و در نتیجه نه. ما می‌توانستیم ۵ ماه قبل اردو را نفراتش را کمتر کنیم و روری ۲،۳ نفر تمرکز کنیم و هزینه‌ها هم کمتر باشد، اما این کار را نکردیم، چون یک چیزی از وزنه برداری گرفتیم و باید یک چیزی هم پس بدهیم.

وی افزود: اگر می‌خواستیم فقط خودمان را ببینیم، می‌توانستیم، اما در این یک سال و نیم نفرات جوانتری را آوردیم که ۲،۳ نفر در جهانی پیش رو مدال بگیرند. وظیفه‌ای به گردن من بوده و این را پذیرفتم و سعی کردم به بهترین شکل انجام دهم. البته شاید اگر یک نقره و برنز می‌گرفتیم الان به به و چه چه می‌کردند.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: واقعیت این است که بحث جدایی احساسی نبوده و خواهشم از انوشیروانی این است که بررسی کند که او موضوع را به کمیته فنی واگذار کرده است. این را هم باید بگویم که این پست اگر همان زمان به ۱۰ نفر تعارف می‌کردند، قبول نمی‌کردند، چون کار سخت بود. وقتی می‌گوییم شرایط ویرانه بوده است، همین بوده و واقعیت است. شما بروید و استان‌ها را ببینید که چه وضعی دارند. در رده‌های پایه کسی را نداشتیم و در این یکی دو سال شرایط بهتر شده است. وقتی کسی را نداریم چه کسی را تمرین بدهم؟ کارمندان فدراسیون را؟! اگر بهترین امکانات را هم بگذاریم و اردوی اروپایی بگذاریم و کسی نباشد چه فایده‌ای دارد؟

سرمربی تیم ملی وزنه برداری در خصوص اینکه علی داودی گفت یک نفر هم از مسئولان ورزش به سالن نیامده بود، گفت: یک اتفاقاتی در کمیته رخ داد و روی روحیه بچه ها تاثیر داشت. آنها یک کار غیر کارشناسی انجام دادند و بدترین اتفاقی بود که می توانست بیفتد. متاسفانه حقوقی را در نظر گرفتند و اینطور القا شد که نمی توانند مدال بگیرند. ۵۰ قدم در پاریس با ما فاصله داشتند و یک بار هم نیامدند. باید می آمدند،وظیفه شان بود و ناراحتی به خاطر همین مسائل بود. در کل روحیه بچه ها نیاز بود که بیشتر از سوی مسئولان کمیته دیده شوند، اما این اتفاق نیفتاد. البته ما از آقای خسروی وفا هم جمله ای می شنویم که همیشه می‌گوید ما کارگر شما هستیم.

نصیرشلال درباره حضور داوودی و جوادی در مسابقات بحرین  و وضعیت رضا دهدار و رسول معتمدی نیز گفت: همچنان گل تیممان جوادی و داوودی هستند و از آنها بهتر نداریم. من باشم یا هر کسی دیگر باید از این دو نفر استفاده کند تا انتقام خودشان را بگیرند و نتایج المپیک را جبران کنند. با دهدار در تماسیم و به اردو می‌آییم. معتمدی با توجه به آسیبی که داشته است خیلی از شرایطش با خبر نیستیم و امیدواریم توانسته باشد خودش را جمع و جور کند و در تیم ملی در خدمتش باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته