دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران خبرداد؛

تملک زمین‌های جدید برای احداث آرامستان‌ در پایتخت

تملک زمین‌های جدید برای احداث آرامستان‌ در پایتخت
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران به تعیین تکلیف و تملک زمین‌های جدید برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت، با اوقاف اشاره کرد.
کد خبر : 928577

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حل و فصل مشکلات و رفع بلاتکلیفی 23 پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بخش خصوصی در این دوره، اظهار کرد: ارزش ریالی این پروژه ها 75 همت پیش بینی شده است که از جمله این پروژه ها می توان به پروژه هزار و یک شهر، هایپراستار، مجتمع تجاری خرازی، هتل دیدار، تجارت جهانی یک شهر آفتاب و بیمارستان آتیه دو و ... اشاره کرد.

وی در ادامه به تعیین تکلیف و تملک زمین‌های جدید برای احداث آرامستان‌های جدید پایتخت، با اوقاف اشاره کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران به فرصت سرمایه گذاری جدید درسال 1403 پرداخت و گفت: ارزش این پروژه ها بیش از 100 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از این جمله پروژه ها می توان به هتل کوهستان هتل و مجموعه اداری برج میلاد، احداث 4 هتل جدید، بوستان آزادگان، مرجع تجارت جهانی 2 شهر آفتاب اشاره کرد.

فروزنده در بخش دیگر خرید مصالح عمده مدنظر شهرداری تهران را از بورس کالا مورد تاکید قرارداد.

وی به موضوع شفافیت و انضباط مالی در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع شفافیت و انضباط مالی از موضوعاتی بوده که در این دوره به صورت ویژه پیگیری شده است و به طوری که در سال 1402 استقرار سیستم بهای تمام شده در شرکت اتوبوسرانی و برای مترو در حال پیاده سازی است.

معاون شهردار تهران به موضوع پیگیری مطالبات از دولت بابت حوزه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: بابت یارانه بلیت اتوبوس مبلغ 5.6 همت و یارانه بلیت 3.9 همت توسط دولت پرداخت شده است.

فروزنده اضافه کرد: بخشودگی 100 درصد جرایم مالیات تکلیفی و عملکرد از سال 97 از دیگر موارد صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری محسوب می شود.

فروزنده ادامه داد: رفع مشکلات املاک سازمان بازنشستگی از مواردی است که در این دوره انجام شده به طوری که شاهد دریافت سند مالکیت 54 واحد مجتمع نگین شرق، کارواش ساعی و پارکینگ طبقاتی امام خمینی و ... بوده ایم.

وی در ادامه به ساماندهی دارایی ها و شرکتهای وابسته به صندوق ذخایر کارکنان و احیای حقوق از دست رفته پرداخت و افزود: مولد سازی املاک و پروژه ها به ارزش 5.7 همت، افزایش سرمایه گذاری در شرکتهای تابعه از اقداماتی است که در قالب ساماندهی دارایی ها انجام شده است.

فروزنده به شهر آفتاب و برگزاری نمایشگاه در این مجموعه اشاره کرد و گفت: از سال 95 تا سال 1400، 60 نمایشگاه برپا شده و در دو سال اخیر 60 نمایشگاه در این محل برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته