دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 15:30
در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس؛

وزیر پیشنهادی دفاع: اولویت ما در وزارت دفاع استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان است

وزیر پیشنهادی دفاع: اولویت ما در وزارت دفاع استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان است
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این وزارت کار بنا دارد طی ۴ سال آینده کلیه فعالیت‌های خود را در اولویت اول با تکیه بر توانمندی‌های داخلی یعنی جوانان و نخبگان دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت ‌های خصوصی انجام دهد؛ اولویت اول ما بهره‌گیری از این هاست.
کد خبر : 928540

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه‌ها و رویکرد‌های خود در وزارت دفاع افزود: از نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم، موافقان و مخالفان اینجانب و چه کسانی که در کمیسیون‌ها نظرات خود را اعلام کردند تشکر میکنم چرا که تمام نظرات برادران و خواهران به ارائه برنامه دقیق‌تر کمک می‌کند.

وی افزود: برنامه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی از منطقه و جهان تدوین شده است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می‌گیرد و فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده به سرعت در حال تغییر است. منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده است و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت‌های نوین همانند جمهوری اسلامی ایران است. فشار‌های استکبار جهانی در ابعاد مختلف سیاسی نظامی فرهنگی اقتصادی و نظامی بر جبهه مقاومت و ایران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تحریم در حوزه دفاعی و امنیتی با شدیدترین روش کنترلی اعمال شده است. پس از عملیات وعده صادق تلاش برای تقویت رژیم منحوس صهیونیستی آغاز شده است و این رژیم پس از عملیات بیش از گذشته ماهیت خود را بیش از گذشته به نمایش گذاشته است.

امیر نصیرزاده تأکید کرد: کسب قابلیت‌های راهبردی روز آمدسازی تجهیزات و زیرساخت‌ها و افزایش آمادگی نیرو‌های مسلح و جبهه مقاومت نیازمند ابتکار عمل نوآوری و تحولات متعددی در حوزه پشتوانه دفاعی است.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وضعیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در قالب محیط داخلی و بیرونی از الزامات تنظیم برنامه ۴ ساله این وزارتخانه با رویکرد تحول‌آفرینی و پیشرفت همه جانبه در حوزه‌های دفاعی نظامی و امنیتی است.

وی تصریح کرد: بی‌شک کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار و صیانت از حاکمیت ملی حداکثرسازی تولید قدرت است این کار ویژه اصلی وزارت دفاع است.

امیر نصیرزاده با تأکید بر اینکه هدف نهایی ما رسیدن به بازدارندگی فعال است، ادامه داد: اگر ما این بازدارندگی فعال را نداشتیم و به این نقطه نرسیده بودیم قطعاً دشمن به کشور ما حمله کرده بود. بازدارندگی و قدرت است که مانع جسارت دشمن شده است.

وزیر پیشنهادی دفاع بیان کرد: این وزارت کار بنا دارد طی ۴ سال آینده کلیه فعالیت‌های خود را در اولویت اول با تکیه بر توانمندی‌های داخلی یعنی جوانان و نخبگان دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خصوصی انجام دهد؛ اولویت اول ما بهره‌گیری از این هاست.

وی در رابطه با جبهه مقاومت نیز اذعان کرد: جبهه مقاومت جدای از ما نیست، وقتی می‌گوییم پشتیبانی نیرو‌های مسلح یعنی جبهه مقاومت هم درون آن هست.  

امیر نصیرزاده ادامه داد: جهت تامین نیازمندی‌های نیرو‌های مسلح و تحقق سیاست‌های رئیس جمهور محترم ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد کل و سازمان‌های تابعه در نیرو‌های مسلح از کلیه ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه دانشگاهی و علمی کشور بهره خواهیم بود. از تجربیاتی که در جنگ‌های اخیر به ویژه عملیات وعده صادق به دست آوردیم بهره خواهیم برد.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه بهبود معیشت نیرو‌های مسلح مطالبه خود ماست، ما به کمک شما نیاز داریم، ما به کمک دولت نیاز داریم البته ما هیچ گاه منتظر اعتبار و حقوق و معیشت نمی‌مانیم این در مکتب شهید سلیمانی نشان داده شده ما همه پیرو این مکتب هستیم، گفت: به ما اعتبار ندهید هم کارمان را انجام می‌دهیم. معیشت ما بهبود پیدا نکند باز هم کارمان را انجام می‌دهیم.  

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال ساخت تجهیزاتی هستیم که دشمن را غافلگیر کنیم، اضافه کرد: ما اگر به رزم نوین نپردازیم غافلگیر خواهیم شد؛ ما به دنبال ساخت تجهیزاتی هستیم که دشمن را غافلگیر کنیم. مگر می‌شود ما از این دانش عقب بمانیم باید به روز باشیم.

امیر نصیرزاده همچنین گفت: ما نشان دادیم امنیت ما مهم‌ترین موضوع هست. در امنیت ما خط قرمز وجود دارد هر کسی از آن عبور کند ما او را نمی‌بخشیم؛ اما در این مسیر عقلانیت حاکم است. حتما این کار انجام خواهد شد و هیچ نگران نباشید. بخش دفاعی و امنیتی به هیچ عنوان با دشمن در این راستا مدارا نخواهد کرد و ان‌شاءالله به شما قول می‌دهم همانطور که شما دوست دارید عمل خواهد شد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پایان اظهارکرد: «در زمان صلح سلاح باید ساخت؛ چون سیل بگرفت سد نشاید ساخت» شعار صنایع دفاع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته