دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مرداد 1403 - 11:36

کانال اسپیرال و مزایای خرید آن

کانال اسپیرال و مزایای خرید آن
در این مطلب به بررسی کانال اسپیرال و مزایای خرید آن پرداختیم.
کد خبر : 928505

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌کانال اسپیرال که با نام دیگر لوله اسپیرال نیز شناخته شده، به عنوان یکی از اجزای اصلی در صنعت و همچنین ساخت و ساز مورد استفاده است. به خاطر ساختار خاص و ویژگی های برتری که نسبت به دیگر لوله ها دارد، توانست توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کند. دلیل نامگذاری این لوله ها به نام های اسپیرال و یا مارپیچی، فرایند تولیدشان بوده، معمولا آنها را در طی فرم دهی و جوشکاری پی در پی ورق های آلومینیومی تولید می کنند. در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با کاربرد کانال اسپیرال آشنا کنیم، پس ما را تا انتها همراهی کنید. 

انواع کانال اسپیرال

کانال اسپیرال را معمولا در جنس های متنوعی تولید می کنند که هر کدام از آنها دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند. شما می بایست در حین خریداری کردن آنها، به محل نصب توجه و سعی کنید جنسی را خرید کرده که بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. در زیر شما را به انواع کانال اسپیرال آشنا خواهیم کرد. 

کانال اسپیرال آلومینیومی: قابل مصرف در مناطق مرطوب هستند، دارای وزن سبک و همچنین ضخامت کم بوده و به دلیل مقاومت بسیار بالا، می توان از این لوله ها به جای لوله های سیمانی استفاده کرد. 

کانال اسپیرال گالوانیزه: دارای ظاهری استوانه ای شکل هستند و عموما آنها را برای پروژه های عمرانی، پارکینگ ها و همچنین آپارتمان ها به کار میبرند. 

کانال اسپیرال مشبک: همانطور که از نامش پیداست، مشبک شکل بوده و به همین دلیل در تولید فیلترهای سوخت رسان به منظور استفاده در نیروگاه ها و همچنین پالایشگاه ها آن را به کار میبرند. 

لازم به ذکر است کانال اسپیرال از ورق استنلس استیل نیز ساخته میشود که مناسب محیط های بهداشتی نظیر بیمارستان است. همچنین به صورت دو جداره نیز وجود داشته که عایق صوتی و حرارتی هستند و از آلودگی صوتی و مصرف انرژی جلوگیری می کنند. 

کاربرد کانال اسپیرال

با ما همراه شوید تا با کاربردهای بیشمار این قطعه آشنا شوید: 

  • از کانال اسپیرال به منظور منتقل کردن هوا از منبع اصلی به فضای دیگری استفاده می گردد، در واقع مسئول تهویه مطبوع برای مکان های بزرگی است که قابلیت نصب چنین کانال هایی وجود دارد. در مکان هایی مثل ترمینال ها، کارخانه ها وسوله ها از آن استفاده می کنند.
  •  در بیمارستان ها، استادیوم ورزشی، رستوران ها و پالایشگاه های نفتی مورد استفاده است. 
  • در کارخانه ها از لوله اسپیرال به منظور خروج دودهای سمی نیز استفاده می شود. 
  •  از کاربرد دیگر این لوله ها میتوان به قابلیت دفع زباله در شوتینگ، همچنین جابجایی دانه و غلات نیز اشاره کرد.

مزایای نصب کانال اسپیرال

در حال حاضر مزایای بسیار زیاد کانال اسپیرال باعث شده است تا جایگزین نمونه های مشابه شود، از مزیت های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نشتی بسیار کم و توزیع یکنواخت هوا
  2. دارای هوابند کامل و همچنین ایجاد صدای کم
  3. راندمان و استحکام بالا
  4. عدم محدودیت در سایز
  5. سرعت تولید و نصب به صرفه آن
  6. دارای نمای بسیار زیبا
  7. سادگی در جابجایی و پایین بودن هزینه حمل و نقل
  8. صاف بودن سطح داخلی آن و نظافت آسان کانال اسپیرال
  9. دسترسی راحت به لوازم جانبی آن در بازار
  10. قابلیت انبار کردن و تحویل سریع به مشتری
  11. مقاوم در برابر دمای بالا
  12. قابل بازیافت بودن فولاد به کار رفته در آن

قیمت کانال اسپیرال

قیمت نهایی این قطعه تابع عوامل متعددی است که می بایست در هنگام خرید تمام آنها را مد نظر قرار داد. به طور مثال هر چقدر دهانه کانال اسپیرال دارای قطر بیشتری باشد، مصرف آن نیز به همان اندازه بالاتر خواهد رفت، در نتیجه قیمت بالاتری به نسبت نمونه های کوچکتر دارد. دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت به شرح زیر هستند: 

  • ضخامت ورق مورد استفاده در فرآیند تولید 
  • اتصالات به کار رفته
  • روش اتصال ( معمولی، فلنجی، اورلپ یا فیتینگ) 
  • جنس ورق
  • محل نصب ورق ها
  • قیمت روز ورق ها در بازار
  • شرکت سازنده
  • نوع تجهیزات و همچنین ماشین آلات مورد استفاده

انواع اتصالات کانال اسپیرال 

تغییر مسیر دادن به کانال، همچنین تقسیم و توزیع هوا در کانال، همگی جزو وظایف اتصالات متصل به کانال اسپیرال هستند. در زیر به برخی از اتصالات این محصول اشاره خواهیم کرد: 

  • گسکت، فلنچ، رابط
  • سه ‌راه شلواره مستقیم
  • زانو 90 درجه و 45 درجه و سه ‌راه 90 درجه و 45 درجه
  • سه ‌راه تبدیل 90 درجه و 45 درجه، همچنین سه ‌راه شلواره 90 درجه و 45 درجه
  • تبدیل گرد به گرد و تبدیل چهارگوش به گرد
  • کلاهک آلمانی، کلاهک چینی، کلاهک اچ گرد
  • درپوش و غیره

دنیای امروز، دنیای تکنولوژی و صنعت است. ابزارهای مدرن به سرعت جای ابزارهای قدیمی را گرفته اند و نسل جدیدی از کانال ها به نام کانال اسپیرال روانه بازار شده که به عنوان تهویه مطبوع محبوبیت فراوانی در بین مصرف کنندگان به دست آورده اند. از این قطعه برای گردش و تهویه هوا در مکان های مختلفی نظیر بیمارستان ها، پتروشیمی ها، مکان های ورزشی و ساختمان های مسکونی استفاده می گردد و از جنس ورق های مختلفی ساخته شده اند که هر کدام مناسب فضایی می باشند. 

از مزایای کانال اسپیرال می توان به تولید صدای کم، ظاهر زیبا، جریان یکنواخت هوا و قیمت نصب مقرون به صرفه اشاره کرد. شما میتوانید لوله اسپیرال را در سایز، جنس و اندازه مورد نیاز تهیه کنید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته